1-st Line Helpdesk till Karolinska Institutet

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av att arbeta med IT-support och har ett stort intresse för IT? Nu söker vi en ny medarbetare till Karolinska Institutets IT-Helpdesk. Vill du jobba med användarsupport i en internationell miljö? Läs vidare!

OM TJÄNSTEN

Du erbjuds

Som IT-support inom första linjen kommer du arbeta med att ta emot inkommande IT-relaterade ärenden från användare så som forskare och annan personal på KI, både på plats och distans. Ärendena inkommer via både telefon och mail. KI-personalen är placerad på flera ställen i Stockholmsområdet, framförallt i Solna och Flemingsberg. Det är en internationell miljö, vilket gör att det är viktigt att kunna kommunicera obehindrat på både svenska och engelska.

Du kommer att arbeta måndag-fredag mellan 08-16.30. Uppdraget är initialt 3 månader, men det finns goda chanser till förlängning förutsatt att båda parter är nöjda med samarbetet.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Karolinska Institutet.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Support kommer att ges till både PC och Mac. Supportområdet kan innefatta hårdvara, mjukvara, infrastruktur, telefoni m.m. Exempel på övriga arbetsuppfter är:


* Kommunicera på ett sätt som upplevs professionellt av kunden
* Analysera och lösa ärenden
* Registrera och återkoppla ärenden
* Hantera användarkonton
* Support och handhavandefrågor
* Felsökning/felavhjälpning och felanmälan
* Kontaktyta mot leverantörer
* Beställning
* Follow-me-print/Lokala skrivare
* Datorhantering
* Bidra till, och främja, ett positivt samarbetsklimat på arbetsplatsen.
* Sprida kompetens till kolleger
* Dokumentera sitt arbete
* Hålla ordning på sin arbetsplats och det material som används.
* Ny och ominstallation av PC och MAC.
* Projektresurs i migreringsarbete.


VI SÖKER DIG SOM
Tjänsten passar dig som tidigare har arbetat med support till kunder via telefon, har ett stort IT-intresse och viljan att lära dig mer!


* Gedigen generell kunskap inom IT, användning, installation, felsökning, HW/SW.
* Mycket god kunskap om både PC och Mac.
* Tidigare erfarenhet av arbete i helpdesk eller IT-supportfunktion.
* Erfarenhet av att jobba i ärendehanteringssystem.
* Flytande svenska och engelska i både tal och skrift.


Som person är du hungrig på att lära dig nya arbetsuppgifter och du brinner för supportområdet. Du är pedagogisk lagd och föredrar att arbeta på ett strukturerat sätt för att få god överblick över ditt arbete och för att kunna prioritera dina arbetsuppgifter på bästa sätt. Vidare ser vi att du är en kommunikativ person med en hög servicekänsla, och du är intresserad av att möta människor eftersom du kommer ha många kontakter med användare, leverantörer och kollegor på avdelningen.

Personliga Egenskaper


* Serviceinriktad
* Ansvarstagande
* Självgående


INFORMATION OM FÖRETAGET

Övrig information


* Start: omgående, enligt överenskommelse
* Omfattning: 3 månader med chans till förlängning, heltid, 08-16.30
* Placering: Stockholm, Solna


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 mars 2022
  • Ansök senast: 9 april 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024