3 lönekonsulter till löneavdelningen

3 lönekonsulter till löneavdelningen

Arbetsbeskrivning

3 lönekonsulter till löneavdelningen
Kommunens verksamhet är idag uppdelad i nio förvaltningar och en av dessa är drift- och serviceförvaltningen som förser Karlskrona kommun med viktig samhällsservice samt intern service till kommunens förvaltningar
Löneavdelningen har idag 21 medarbetare, lönekonsulter och systemförvaltare.Vi ansvarar för kommunens 7500 löner. Vi behöver under en period förstärka vår avdelning med tre lönekonsulter.

Arbetsuppgifter
Du kommer tillsammans med övriga lönekonsulter sköta det operativa lönearbetet för samtliga förvaltningar och enheter inom kommunen. Som lönekonsult arbetar du i team med alla steg i löneprocessen. Du arbetar med att kontrollera och bearbeta löneunderlag utifrån målet rätt lön till rätt person i rätt tid.
Som lönekonsult arbetar du också med stödjande och konsultativa insatser till främst chefer. Arbetet innehåller också många externa kontakter med t ex Försäkringskassan.

Kvalifikationer
Du ska ha eftergymnasial examen med relevant inriktning mot lön, alternativt motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Gärna flera års erfarenhet från det löneadministrativa området inom kommun eller region. Du har också goda kunskaper om arbetsrättslig avtalstillämpning, och särskilt goda kunskaper om kollektivavtalet Allmänna bestämmelser. Eftersom rollen innebär många olika kontakter är det ett krav att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. God vana av att arbeta med Officepaketet.
Du är noggrann, har förmåga att prioritera samt är stresstålig. Som person är du en god analytiker som är bra på att felsöka, se sammanhang och kunna lösa komplexa frågor och problem.
Du är serviceinriktad  och du har en god empatisk förmåga.
Du tycker om att ta ansvar och förstår vikten av samarbete och att teamet ska lyckas med sin uppgift. Arbetet kräver noggrannhet och analytisk förmåga samt hög integritet.
I rollen som lönekonsult är det viktigt att vara strukturerad och kunna prioritera sin dag rätt då arbetet delvis är styrt efter olika tidsgränser.

Om anställningarna
3 tjänster som är visstidsanställningar med 100 % sysselsättningsgrad, t o m 2022-12-31. Tillträde enligt överenskommelse under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Kontaktpersoner
Agneta Samuelsson, enhetschef, 0455-303074
Marianne Collin, avdelningschef, 0455-321440
Facklig företrädare
Nicklas Lundström, Vision, 0455-303261

Övrigt
Karlskrona kommun använder kompetensbaserad rekrytering för att vara en arbetsgivare som är fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning eller ålder.
I Karlskrona kommun har vi rökfri arbetstid.
Vi har tagit ställning till rekryteringskanaler ochmarknadsföring. Därför undanber vi oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansökan
Du är välkommen med din ansökan tillsammans med meritförteckning, referenser och löneanspråk senast den 26 september 2021. Rekrytering kan komma att ske löpande. Tjänsten söks via kommunens rekryteringssystem, se länk nedan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mats Dahl
0455-30 36 23
Marianne Hansson
0455-303018
Birgitta Strelert

Maria Persson

AnnSofie Johansson

Sussie Rantil

Lena Dehlin

Henning Fuhrman

Henning Fuhrman
0455-30 47 57
Johan Johansson
0455- 30 36 87

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Karlskrona kommun
  • 3 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 september 2021
  • Ansök senast: 26 september 2021

Besöksadress

Hamngatan 7 B
None

Postadress

Hamngatan 7 B
Karlskrona, 37183

Liknande jobb


16 april 2024

16 april 2024