4 st Customer Advisors till Collections (deltid)

4 st Customer Advisors till Collections (deltid)

Arbetsbeskrivning

Om rollen

Välkommen till Nordax! Vi är en bank. Trygga och pålitliga, men mer framåtlutade och snabbfotade än många andra banker och med en företagskultur som präglas av samarbete och ett stort hjärta för teamet och våra kunder!

Sedan starten 2003 har Nordax haft en stark tillväxt och utveckling. Tillsammans är vi cirka 300 medarbetare från Sverige, Norge, Finland och Tyskland som alla sitter samlade på vårt kontor i Stockholms innerstad 🌍.

Till vår avdelning Collections söker vi just nu hela fyra nya Customer Advisor-stjärnor med start omgående och under vintern. Du kommer över telefon att hjälpa bankens svenska och norska kunder med att få rätsida på sina ekonomiska utmaningar. Collections uppdrag är att hålla Nordax kreditförluster på förväntad nivå genom att bland annat inom ramar och policys hjälpa kunder med ekonomiska problem.

Rollen innehåller i korthet:

- Hantera kundärenden gällande förfallna fodringar
- Sköta administrativa uppgifter
- Samarbeta med andra funktioner internt
- En visstidsanställning med sysselsättningsgrad på ca 40%. Arbetet är förlagt främst på eftermiddagar/kvällar och helger. Vi ser att du har en annan huvudsyssla, exempelvis pågående studier i minst ett år framöver.


Vem vi tror att du är

Med på vår resa vill vi ha dig som vill, kan och vågar bära Nordax matchtröja med stolthet för vår fina kultur samt den utveckling vi ser framför oss. Känner du dessutom igen dig i våra värderingar: Helhjärtade, ansvarstagande och utmanare - då kan du mycket väl vara den vi söker!

För att du ska ha de bästa förutsättningarna att axla rollen som Customer Advisor ser vi självklart att du:

- har erfarenhet av kundservice och/eller administrativt arbete
- är en mycket god kommunikatör
- har erfarenhet av och trivs med att hantera kunder över telefon.
- kan arbeta strukturerat och noggrant.


Vi blir lite extra glada om du

- är flytande i norska i tal och skrift utöver svenska, men det är inget krav. Dock kommer man att jobba mot både den svenska och norska marknaden.

Ta chansen och var med på en utvecklande resa tillsammans med oss på banken med stort 🧡 och snabba 👣.

Praktisk information:

- Start: omgående
- Placering: Stockholm, Gävlegatan 22, Nordax
- Anställningsform: Visstidsanställning
- Timlön 💰
- Arbetstider: främst eftermiddagar/kvällar och helger
- Rapporterar gör du till: Gustav Höög, Team Manager Collection




Vad händer nu?

Vi går igenom ansökningar under sommaren så vänta inte med att skicka in din ansökan! Om du har frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta HR Sofia Eriksson, sofia.eriksson@nordax.se.

Vi tror på forskningsbaserade och objektiva utvärderingsmetoder som stöd i arbetet att hitta rätt person till rätt roll. Av den anledningen använder vi Alva Labs (https://help.alvalabs.io/en/collections/1831924-for-candidates) assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss identifiera kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa rollen.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordax
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 oktober 2021
  • Ansök senast: 2 december 2021

Liknande jobb


Front Desk Staff

Front Desk Staff

16 april 2024

15 april 2024

21 september 2023

Administratör till Enköping

Administratör till Enköping

21 september 2023