Academy Recruiter Assistant till Academic Work i Stockholm

Academy Recruiter Assistant till Academic Work i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta på ett företag som ständigt följer trenderna på marknaden och vågar testa nya affärsmodeller? Har du ett stort intresse för att lära dig mer om rekrytering och roller inom bland annat IT/Tech-branschen? Då kan rollen som Academy Recruiter Assistant bli starten på din lysande karriär hos oss!

OM TJÄNSTEN
I rollen som Academy Recruiter Assistant kommer du ha en viktig roll i att stötta våra Academy Recruiters i deras dagliga arbete. Rollen innebär ett flexibelt extrajobb som under hela studietiden ger dig meriterande erfarenheter, en massa nya kontakter och inkomst. Även om mycket arbete sker självständigt är du tillsammans med teamet engagerad i era gemensamma mål, resultat och affärsområdets fortsatta utveckling och tillväxt.

Du kommer i denna roll stötta i rekryteringen till våra Academyprogram. Vad är då Academy? Det är ett utbildningskoncept där fokus ligger på upskill (kompetensutveckling) och reskill (kompetensförflyttning), här får du därmed möjlighet att vara med och hitta rätt kandidater till våra utbildningar och samtidigt rekrytera våra framtida konsulter inom IT och Tech. Vill du veta mer? Gå in och läs om Academy.

Du kommer hjälpa till att planera, genomföra och kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i syfte att fylla antalet platser till programmen med de bäst kvalificerade kandidaterna. Här får du möjligheten att vara en del av ett engagerat team och förutom att stötta våra tre Academy Recruiters i rekryteringsprocesserna får du även chansen att utmana dig själv och ditt team i att göra vår rekrytering ännu bättre.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer arbeta med allt från annonsering fram till att en kandidat får ett jobberbjudande och en plats på en av våra utbildningar. Men det slutar inte där, du kommer även ha möjligheten att följa personens resa under utbildningstiden och ända fram till att hen får en anställning via oss. Tänk vad häftigt att få följa en persons resa från CV till det nya drömjobbet! Fokus kommer ligga på rekryteringsprocessen men med tiden kan det tillkomma en del mer strategiska och administrativa uppgifter.

Du kommer bland annat att:


* Stötta våra Academyrekryterare i rekryteringen till våra Academy-program.
* Arbeta med urval och selektering samt utföra telefonavstämningar med kandidater.
* Referenstagning, detta inkluderar även administration kopplat till vår referenskontroll.
* Fokusera på att ge bästa möjliga service till våra kandidater och alltid göra ditt bästa i varje kandidatrelation.
* Ta ansvar för din utveckling tillsammans med din närmsta chef.
* Bidra till ett gott samarbete och professionell utveckling i teamet, samt vara en brygga mellan Academic Work och våra Program Managers på vårt systerbolag Brights som ansvarar för själva utbildningen.


VI SÖKER DIG SOM
- Är student på eftergymnasial nivå, gärna inom Human Resources, Beteendevetenskap, Ekonomi, Service Management, Marknadsföring, Teknik eller IT och tar examen tidigast i december 2024.
- Har tidigare erfarenhet av service och kundkontakt där du fått använda din förmåga att ta egna initiativ och eget ansvar.
- Behärskar svenska obehindrat i tal och skrift och känner dig bekväm att använda engelska både i tal och skrift, då du kommer föra dialog, tillgodogöra dig utbildningar etc. på båda språken.
- Du kan arbeta minst 2 dagar i veckan (16 h).

Det är en fördel/meriterande om du:


* Har tidigare erfarenhet av att arbeta som deltidsassistent på Academic Work.
* Har tidigare erfarenhet av att arbeta med rekrytering.
* I en tidigare roll använt telefon som främsta verktyg i arbetet, detta då du kommer vara i ständig dialog med våra kandidater just via telefon.


Som person har du följande kompetenser:


* Samarbetsförmåga
* Strukturerad
* Ansvarstagande
* Självgående
* Flexibel


INFORMATION OM FÖRETAGET
Vår kultur #weareacademicwork

Vår kultur & våra värderingar

Vår mission – We make people grow

Instagram@academicwork

Facebook

Övrig information

Start: Innan sommaren eller i augusti.

Omfattning: Deltid, ca 16 timmar i veckan.

Placering: Stockholm, Solnavägen 3H (Hagastaden).

Vi som driver rekryteringsprocessen är:

Felicia Gullstén, Talent Acquisition Coordinator (felicia.gullsten@academicwork.se)

Sandra, Operations Specialist & Academy Recruiter Assistant Manager.

Sök tjänsten genom att klicka på skicka ansökan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Observera att denna ansökan sker via en extern site vilket gör att den inte kommer att synas under ”mina sidor” på din profil. Efter att du skickat in din ansökan och kommit vidare i processen är det första steget i vår process att utföra två tester, ett personlighetstest (MAP) och ett problemlösningstest (Matrigma), vilka skickas till dig via mejl.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på felicia.gullsten@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!

Information om Academic Work

Academic Work är ett bemannings- och rekryteringsföretag som sedan starten 1998 har hjälpt över 130 000 young professionals världen över till jobb. Vi strävar efter att bygga en arbetsplats i absolut världsklass, målet är att ingen medarbetare på Academic Work ska vilja jobba någon annanstans. Vår kultur präglas av våra våra tre värderingar: Share Energy, Beat Yesterday och Show Heart. För fjärde året i rad vann vi 2020 kategorin bästa service- och tjänsteföretag i Brilliants tävling Powered by People. Academic Work har med andra ord högst medarbetarengagemang av alla företag i branschen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 mars 2023
  • Ansök senast: 24 april 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


HR-administratör, vikariat

HR-administratör, vikariat

2 juni 2023

HR-administratör, vikariat

HR-administratör, vikariat

31 maj 2023

HR-administratör

HR-administratör

30 maj 2023