Account Executive - Varberg

Account Executive - Varberg

Arbetsbeskrivning

Brukar du läsa omdömen innan du anlitar eller kontaktar ett företag? Du är inte ensam, 9 av 10 personer som är ute efter att engagera ett företag för att lösa ett behov läser omdömen innan de tar kontakt.

Kundomdömen har alltid varit viktigt för företag som vill uppnå en bättre lönsamhet eller en starkare tillväxt. Reco är Sveriges största oberoende omdömessajt med ca 850.000 kundomdömen. Med en accelererande digitalisering är det nu ännu viktigare än tidigare då 59% fler läser kundomdömen idag än innan Covid-19 bröt ut.

 

Vad gör en Account Executive på Reco?

En Account Executive (AE) är ansvarig för att bygga en stark relation till de företag som själva tagit kontakt med Reco för att förstå vad tjänsten går ut på. Det gäller att etablera en kontakt med ansvarig beslutsfattare, förstå hur vi kan hjälpa dem för att sedan pedagogiskt och kärnfullt få dem att uppleva tjänsten kostnadsfritt. AE är ansvarig för att praktiskt upprätta testperioden för att sedan guida och utbilda företaget under de kommande två månaderna. Syftet är att identifiera vilka nyttor företaget upplever som nödvändiga för att efter testperioden utvärdera om företaget vill fortsätta eller avsluta samarbetet. AE mäts på på antalet lyckade test samt andelen som AE sedan konverterar till kommersiella avtal.

Account Executive jobbar i nära samarbete med våra skickliga Försäljningsutveckling Representanter (SDRs) och med understöd från Marknadsteamet. Vi är ett tajt team där vi tillsammans ser till att nå våra mål, men där varje individ ansvarar för sin egen leverans. Vi har ett tydligt fokus på individuell kompetensutveckling för att lyfta teamet och ständigt utveckla bolaget.

Vad söker vi för person?

Du är en person som andra alltid räknar med. De andra vet att du är avgörande när något behöver bli gjort - dels för att du är skicklig på att lyssna och förstå vad det egentligen är som behöver göras och dels för du snabbt listar ut hur det ska gå till. Du vill bygga din egen karriär inom försäljning och är villig att kämpa hårt, lära dig av de bästa för att bli en av de bästa. Du har hög integritet som person samtidigt som du är mycket angelägen att överträffa kundens förväntan. 



Detta får du:

Möjlighet att påverka ditt lönekuvert - fast lön och prestationsbaserad provision

Goda utvecklingsmöjligheter - Fokus på personlig och professionell utveckling

Löpande coachning och uppföljningssamtal med närmsta chef, varje vecka

En inspirerande teamkänsla med tydliga mål är viktigt för oss

Spännande resor som är kopplade till våra övergripande och stimulerande mål 



Dina kvalifikationer:

Du har jobbat minst 3 år med kundrelationer på något sätt

Minst 1 års erfarenhet av uppsökande försäljning

Dokumenterat skicklig företagssäljare (B2B)

Mycket god datorvana, Office- /Google-paketet

Företagsekonomisk utbildning

Personliga egenskaper som vi tycker är viktiga:

Självgående med ett stort eget driv

Gillar att sätta micro-mål och långsiktiga mål

Du är optimistisk och har hög energinivå

Hög uthållighet och stark i motgång

Vilja att lära och att utvecklas

Strukturerad och planerad

Kreativ och energisk problemlösare 

Tidigare erfarenhet inom försäljning eller service är avgörande.

Ansök via länk eller direkt till work@talentpartner.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Talent & Partner AB
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 9 april 2021
  • Ansök senast: 23 april 2021

Postadress

Birger Jarlsgatan 8, 5tr
STOCKHOLM, 11434

Liknande jobb


15 april 2024

18 april 2024