Account Manager / Säljare till MedHelp Care

Account Manager / Säljare till MedHelp Care

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos MedHelp Care.

Om företaget:

MedHelp Care grundades 1999 som en del av en större hälsokoncern och bedriver i dagsläget verksamhet i Sverige och Danmark med cirka 40 anställda. Vår plattform för digital företagshälsa ger en smidig, säker och faktabaserad hantering av sjukfrånvaro- och rehabiliteringsfrågor. Det möjliggör ett proaktivt arbete med organisationens hälsa och leder till friska arbetsplatser, välmående företag och lägre kostnader. I oktober 2021 börsintroducerades MedHelp Care och nu inleds en spännande fas i företagets utveckling med stora tillväxtplaner.

Arbetsuppgifter:

I rollen som Account Manager hos Medhelp Care arbetar du främst med nykundsförsäljning, både direktkunder och via samarbetspartners, och får en nyckelposition i MedHelp Cares fortsatta utveckling och satsning för att öka antalet köpande kunder. Du arbetar mot kunder i hela landet.

Fokus i denna tjänst ligger på att hålla en hög aktivitet samt att metodisk bearbeta marknaden för att hjälpa nya kunder att effektivisera sin sjukfrånvarohantering inom privat och offentlig sektor. Du ansvarar för hela säljprocessen från prospektering, bokning och genomförande av möten till att skriva offerter och vinna avtal. Slutligen arbetar du aktivt med att följa upp och bevaka avtalsförlängningar hos dina befintliga kunder.

Du arbetar i ett nationellt team om fem personer i liknande roller samt i ett nära samarbete med Affärsområdeschef, Customer Success Managers, Produktspecialist och kundtjänst. Hos oss finns stora utvecklingsmöjligheter. Du utgår från Stockholmskontoret i Liljeholmen och i rollen ingår även tjänstebil.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Arbetslivserfarenhet inom B2B försäljning
• Tidigare erfarenhet av att arbeta med SaaS-/webblösningar eller försäljning av IT-eller finansiella lösningar
• Intresse för att utvecklas inom partnerförsäljning
• Goda kunskaper i CRM-system samt en vana av att lära sig nya system
• Flytande i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
• B-körkort är ett krav och tjänstebil ingår

För rollen som kundansvarig är de personliga egenskaperna av största vikt. Vi tror att du som söker är en person som drivs av att hitta nya kunder och affärer. Detta innebär att du självständigt driver ditt arbete framåt och har en förmåga att komma med nya innovativa förslag på hur detta kan göras. Vidare trivs du med att ha breda kontaktytor och är flexibel nog att kunna hantera beställare i olika branscher, med olika ansvarsområden. Slutligen arbetar du strukturerat och är van vid att arbeta mot uppsatta mål.

Övrig information:

Start: Omgående, med viss hänsyn till uppsägningstid.
Plats: Liljeholmen, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Account manager, kundansvarig AM, B2B, företagsförsäljning, MedHelp, heltid, sjukvård, plattform, IT-lösningar, sjukvårdsrådgivning, nya kunder, befintliga kunder, e-hälsa

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 januari 2022
  • Ansök senast: 6 februari 2022

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


18 april 2024

Account Manager till tech startup Trepli

17 april 2024