Account Manager till Phoenix Contact

Arbetsbeskrivning

Account manager till Phoenix Contact

Vill du utvecklas i och utveckla ett världsledande bolag inom industriell automation? Vi söker dig med tekniskt kunnande och erfarenhet som vill axla förtroendet att driva distrikt Skåne vidare hos såväl befintliga som nya samarbetspartners.

ARBETSBESKRIVNING

I rollen som Account Manager utvecklar du automationsförsäljningen för ditt distrikt som utgörs av Skåne. Du identifierar prospekts, bokar samt genomför kundmöten och följer kvalitativt de kunder som finns på din marknad. I tjänsten ingår att upprätta en försäljningsbudget samt ansvara för att budgeterad försäljningsvolym uppnås. Rollen kommer att utvecklas successivt där du kommer att vara en sammanhållande kraft i projekt mot kund tillsammans med teknisk service, applikationsingenjörer och produktchefer.

Du rapporterar till Försäljningschef, utgår från hemmet men tillbringar också tid tillsammans med kollegor i Malmö där lager och produktion finns.

DIN PROFIL

Vi ser att du som sökande har minst tre års arbetslivserfarenhet från försäljning mot industri/grossist alternativt verkat som konsult med inriktning automation. Vidare har du en teknisk utbildning på lägst gymnasienivå och behärskar både svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. B-körkort är nödvändigt då arbetet av naturliga skäl ofta sker utanför kontoret.

Phoenix Contacts system bygger på omfattande och innovativa produktprogram för industriell automation, kommunikation, interface och anslutningsteknik. För att kunna erbjuda kunderna en optimal lösning med deras system är det mycket viktigt att förstå kundens nuvarande lösning och kunna ta fram och presentera bästa möjliga alternativ till detta. Utbildning av Phoenix Contacts komponenter sker internt men goda kunskaper om automationskomponenter och hur de samverkar i ett helhetsperspektiv ser vi som meriterande.

För att lyckas i rollen ser vi att du som söker präglas av ett starkt driv och som med engagemang alltid strävar efter att uppnå goda resultat. Du har en tydlig och kommunikativ förmåga som med ett strukturerat och servicevänligt tillvägagångssätt kan samarbeta med såväl kunder som kollegor. Eftersom vi arbetar för en jämn könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökande.

ANSÖKAN

I denna rekrytering samarbetar Phoenix Contact med Maxkompetens. Då det är semestertid når du oss lättast på eller 044-781 25 25. Ansvarig rekryteringskonsult är Therese Hulte tillsammans med Alexandra Ivstam tillgänglig från v 32 och framåt. Ansökan tas emot via vår hemsida www.maxkompetens.se. Sista dagen att ansöka tjänsten är 24 aug 2020 men vi tar gärna emot ansökningar löpande.

OM PHOENIX CONTACT

Vi är en världsledande tillverkare av industriell automation och erbjuder innovativa produkter och inspirerande lösningar för anslutning, automation, anpassning samt omvandling. Med 17000 medarbetare i över 60 länder, etablerar vi partnerskap med våra kunder inom olika marknader runt om i hela världen. Moderbolaget Phoenix Contact GmbH är privat ägt och grundades i Tyskland 1923 och sen 1966 har huvudkontoret varit beläget i Blomberg. Vårt svenska huvudkontor ligger i Huddinge och tillsammans med regionkontoren i Göteborg och Malmö uppgår personalstyrkan till ca 60 medarbetare nationellt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Phoenix Contact AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 juli 2020
  • Ansök senast: 14 augusti 2020

Liknande jobb


Norsktalande Account Manager

16 april 2024

16 april 2024

Junior Account Manager

16 april 2024