Account Manager till Ricoh IT Partner

Arbetsbeskrivning

Ricoh Sverige AB erbjuder helhetslösningar för dokumenthantering, video-/konferensteknik, kommunikation och IT-tjänster. Bolaget har cirka 650 anställda i en nationell organisation med verksamhet på 23 huvudorter och även försäljning via ett tiotal allierade återförsäljare, s.k. partnerföretag på mellanstora orter. Ricoh har specialiserad expertis som utgår från varje kunds IT-miljö och behov på kontor, mobilt och i produktion. Företaget är kvalitets-, miljö- och informationssäkerhetscertifierat enligt ISO 9001, 14001 samt 27001. Ricoh Sverige är ett dotterbolag i den världsomspännande Ricoh-koncernen. Företaget har länge haft hållbarhet i fokus, både i Sverige och globalt, vilket har bidragit till bra omdömen från många kunder och organisationer.

Ricoh IT Partner i Kristianstad behöver nu förstärka sitt team med en service- och målinriktad Account Manager!

Hur ser Din arbetsdag ut?
Som Account Manager är Din främsta uppgift att ansvara för och bearbeta kunder i Nordöstra Skåne, med Kristianstad som utgångspunkt, och sälja in Ricohs alla produktområden, ITS, Communication och Dokumenthantering. Du arbetar självständigt att driva hela säljprocessen, alltifrån prospektering till möten med nya och befintliga kunder samt avslut och uppföljning. Du har möjlighet att bidra med Dina déer för att utveckla kundrelationerna samt affärerna, men har samtidigt ett starkt team med duktiga kollegor att ta hjälp av.

Vem söker vi?
För att vara framgångsrik i rollen krävs att Du har ett starkt engagemang och en lyhördhet inför våra kunders behov. Du har ett starkt driv att skapa kundrelationer och ser möjligheter att vid varje telefonsamtal få ett möte med en potientiell kund. Du har tidigare erfarenhet av försäljning mot privat- eller företagskunder, eller har arbetat i en roll där Du på annat sätt utvecklat Din känsla för service och förmåga att bygga relationer. Det är meriterande om Du har erfarenhet inom tekink- eller IT-området.

Som person har Du:
- God förmåga att lyssna in kunders behov och agera på ett professionellt och kundorienterat sätt.
- Hög grad av servicekänsla.
- Driv att sätta upp mål för din försäljning och arbeta efter att nå dem inom satt tidsram.
- Ett proaktivt sätt att bearbeta marknaden och finna nya affärer.
- En oräddhet när det gäller nykundsbearbetning och kalla samtal.
- En vilja att arbeta självständigt och drivs av att visa resultat
- Hög social förmåga, har lätt för att kommunicera och bemöta andra.
- Körkort B.

Dessutom kan Du svenska i såväl tal som skrift och allmän datorkunskap är inga problem för Dig.

Vad erbjuder vi?
En möjlighet att arbeta i en trygg framtidsbransch, i en platt organisation med duktiga och positva medarbetare.

Är Du intresserad?
Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Skicka in Din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2015-04-05. Har Du frågor om tjänsten är Du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Lena Engelsjö, tel: 0455-34 10 08. Vi kommer att lägga stor vikt vid Dina peronliga egenskaper, driv och engagemang.

Välkommen med Din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön och provision
  • Heltid Heltid Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
  • Publicerat: 9 mars 2015

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Inside Sales Nordics - 007CP5

Inside Sales Nordics - 007CP5

29 november 2021

29 november 2021

29 november 2021

29 november 2021