Accounting Assistant till Camurus

Accounting Assistant till Camurus

Arbetsbeskrivning

Camurus utvecklar innovativa och långtidsverkande läkemedel för behandling av svåra och kroniska sjukdomar, som opioidberoende, smärta, cancer och endokrina tillstånd. Genom vår unika formuleringsteknologi (FluidCrystal®) skapar vi nya läkemedelskandidater med målet att göra verklig skillnad för patienter, vårdgivare och samhälle genom väsentligt förbättrade behandlingsresultat, ökad livskvalitet och effektiv resursanvändning. Bolagets aktier är noterade på Nasdaq Stockholm under kortnamnet ”CAMX”. Camurus har cirka 150 anställda i ett tiotal länder i Europa och Australien.

Camurus är ett kunskapsbaserat företag drivet av innovation och passion där medarbetarnas kunskap, kreativitet och kompetens är en nyckel till framgång. Camurus har en bred och diversifierad utvecklingsportfölj och genomgår en spännande resa med en positiv tillväxtprognos, ökande omsättning och en fortsatt global expansion. Välkommen till ett intressant och omväxlande arbete där du får möjligheten att utvecklas tillsammans med Camurus. Detta är en rekrytering och tjänsten är på heltid.

Tjänsten som Accounting Assistant passar dig som tycker om att arbeta med eget ansvar i en roll med stort fokus på support och service. Du kommer att ha flera olika kontaktytor inom Camurus i en internationell kontext och samtidigt vara en del i den fortsatta expansionen. I din roll har du främst fokus på leverantör- och kundreskontra men du hjälper även till med vissa delar av bokslutsarbetet. Tjänsten innebär att arbeta med stora flöden där du supporterar flera bolag inom organisationen.

Ekonomiavdelningen består av fem medarbetare och du kommer rapportera till CFO. Tjänsten är placerad i Lund, på Camurus huvudkontor i Ideon Science Park.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

- Leverantörreskontra, (skanning, inläsning av fakturor, betalningar, inköpsmatchning)
- Kundreskontra (inbetalningar, påminnelsehantering)
- Avstämningsarbete gällande kund- och leverantörsreskontra samt bankkonton
- Hantering av valutakurser
- Intercompany-transaktioner
- Delaktig vid månads-, kvartals-, och årsbokslut
- Ansvara för kontroll av reseräkningar
- Supportera och agera som en servicepartner både internt och externt
- Utforma, implementera och vidareutveckla processer


Lämplig bakgrund

För att lyckas i rollen som Accounting Assistent har du några års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna i en internationell miljö. Du är trygg i din hantering av kund- och leverantörreskontra och kan se både detaljer och helhet. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är en förutsättning. Du är en van affärssystem- och Excelanvändare. Dina färdigheter och personliga egenskaper är av största vikt. I denna roll krävs det att du är kommunikativ och tycker om att ge support åt andra samt att driva dina frågor och arbetsuppgifter självständigt. Hos Camurus värderas också samarbete mellan kollegor för att tillsammans uppnå goda resultat. För att trivas i tjänsten så tror vi att du tycker om att arbeta i en föränderlig arbetsmiljö och är van vid att ta initiativ, att bygga processer och rutiner samt motiveras av att utveckla och förbättra ditt och teamets arbete.

Ansökan

I denna rekrytering har Camurus valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Carin Forsén på 0704-715912. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-11-26. Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.

Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkertställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.



Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)



Titel: Accounting Assistant

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 oktober 2021
  • Ansök senast: 26 november 2021

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024