Accounting Assistant till kreditmarknadsbolag!

Accounting Assistant till kreditmarknadsbolag!

Arbetsbeskrivning

För dig som ekonom finns nu möjligheten att utvecklas i en dynamisk och informell arbetsmiljö hos en av våra kunder. Tjänsten passar dig som har erfarenhet av leverantörsrekontra och som med stort driv och engagemang bidrar med idéer och lösningar. Välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Vi söker för kunds räkning en Accounting Assistant. Du välkomnas av ett driftigt ekonomiteam, som förutom att arbeta hårt, värdesätter att ha roligt på jobbet!

Företaget är en snabbt växande aktör på den nordiska finansmarknaden och erbjuder företag och privatpersoner finansiella tjänster genom enkla och moderna lösningar.
Med platt organisationsstruktur och familjär stämning mellan alla roller söker de nu dig som vill bidra till företagskulturen med god stämning och med din erfarenhet och kunskap.

Du erbjuds


* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande


ARBETSUPPGIFTER
Som Accounting Assisntant kommer du att vara ansvarig för leverantörsreskontran i tre bolag (Sverige, Norge och Inkasso) vilket omfattar följande moment:


* Registrera leverantörsfakturor i ExFlow
* Skicka ut dem på attestflöde till organisationen
* Kontrollera bokföringen och momsen
* Bokföra dem i NAV när de är attesterade och kontrollerade
* Betala fakturorna vid förfallodag via fil till banken
* Avstämning av levreskontraskulden vid varje månadsskifte
* Avstämning av betalningsfilerna och återrapportera betalningarna i reskontran


Du kommer även att arbeta med:


* Daglig avstämning av vissa bankkonton (görs via Adra Matcher)
* Kontroll av att dagliga SIE filer bokats in i NAV, (det görs automatiskt men avstämning måste göras)
* Ansvarig för att betala ut och boka in utlägg för den norska personalen


VI SÖKER DIG SOM
* Har erfarenhet av leverantörsreskontra


* Har goda kunskaper i Excel
* Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift


Det är meriterande om du:


* Har erfarenhet av ExFlox och / eller Navision


Som person är du:


* Noggrann
* Kommunikativ
* Flexibel


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Södermalm, Stockholm
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work{target="_blank"}.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 maj 2020
  • Ansök senast: 13 juni 2020

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


2 februari 2024

28 januari 2024

12 januari 2024