Administrativ assistent med teamledaransvar

Arbetsbeskrivning

I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

Avdelningen intern kundservice tillhör verksamhetsområde Kundservice och logistik i Region Kronoberg. Avdelningen är regionens interna kundservicefunktion, den naturliga ingången till regionservice för hjälp med beställningar, information och frågor som rör intern service.

Placeringen för tjänsten är i Växjö men vi har även verksamhet i Ljungby. Vi är cirka 15 medarbetare på avdelningen.

ARBETSUPPGIFTER
Som administrativ assistent arbetar du med att hjälpa kunder över disk, telefon, chat, mejl och via ärendehanteringssystem. Du kommer bland annat arbeta med handläggning av anställningspaket samt olika tekniska kortlösningar som till exempel e-tjänstekort.

Som teamledare blir du en central punkt i det dagliga operativa arbetet där du både planerar och hanterar inkommande volymer. Ditt arbete kommer bestå av informationsspridning för att säkerställa att teamet har den information och kunskap som krävs för att utföra arbetet. Du kommer även att hantera frågor kring den dagliga bemanningen vad gäller enklare schemaändringar vid till exempel sjukdom, flexledighet med mera. Att ansvara för statistikuppföljning kommer också att innefattas i rollen.

KVALIFIKATIONER
Vi ser att du har tidigare erfarenhet av kundservice via telefon eller försäljning/inköp och är van vid att använda dator och telefon som arbetsredskap. Vi värdesätter om du har tidigare erfarenhet av någon typ av ledarroll.

Du har en utbildning på minst gymnasienivå. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift samt har goda kunskaper i Office-paketet. .

Som person är du serviceinriktad, är en duktig administratör som är van att organisera och strukturera ditt arbete. Du är även flexibel och har lätt för att samarbeta. Kunden bemöter du på ett professionellt och effektivt sätt och gör ditt bästa för att svara mot kundens behov.

ÖVRIGT
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Offentliga jobbs telefonsupport på tel 0771-101029.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef för regionservice Petra Larsson
0470-58 84 99
Avdelningschef Monica Leigard

HR-specialist Anette Johannesson
0470-58 71 43
Avdelningschef Malin Wass
0372-58 56 04
Arbetsledare Annika Andersson
0372-58 55 57
Avdelningschef Markus Kullenbert
0470-58 65 18
Avdelningschef Tony Söderena
0470-58 93 04
Avdelningschef Björn Olausson
0709-84 48 80
IT-utvecklare Fredrik Ringberg
0470-58 97 31
HR-specialist Elin Nellmo
0470-58 85 24

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Kronoberg, RGS regionservice
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast eller efter överenskommelse.
  • Publicerat: 12 september 2016

Besöksadress

Ingelstadsvägen 9 VÄXJÖ
None

Postadress

Ingelstadsvägen 9
VÄXJÖ, 35188

Liknande jobb


Koordinator

Koordinator

23 december 2023

21 december 2023

19 december 2023

Swedbank söker bolånehandläggare

Swedbank söker bolånehandläggare

15 december 2023