Administrativ assistent till Hamburg Süd

Administrativ assistent till Hamburg Süd

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Som Administrativ assistent kommer du att arbeta med klassiska assistentuppgifter och administration, som t ex bokningar av resor och hotell och att saker fungerar på kontoret genom att bland annat ta emot externa besökare, fixa inför möten samt se till att kaffe och frukt finns.Du kommer också att ha direktkontakt med kontorets leverantörer. Du kommer att ansvara för att uppdatera intranätet, sociala medier med mera. Dessutom ingår hantering av inkommande fakturor och kontakt med leverantörerna för företagets verksamhet.Företaget står inför stora förändringar och därför får du en unik möjlighet att vara med och utveckla processerna och rollen. Du får även vara med och driva och följa upp projekt. Utöver detta ska du stötta ledningsgruppen och övriga på kontoret i diverse arbetsuppgifter. Arbetet utförs på 38 timmar/vecka med tillgänglig flextid.

I din roll som Administrativ assistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Uppdatering av sociala medier och intranätet
- Ta emot externa besökare
- Direktkontakt med leverantörer
- Hantera inkommande fakturor
- Driva och följa upp projekt
- Stötta ledningsgruppen med adminstrativa uppgifter
- Vara med och utveckla rollen och arbetsprocesserna

Tjänsten som Administrativ assistent är ett konsultuppdrag på 6 månader med god chans till förlängning. Start omgående.

Om dig
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet som assistent, receptionist eller av annat administrativt arbete. Rollen kräver att du uttrycker dig obehindrat, i både tal och skrift, i svenska och engelska. Vana av att arbeta i Officepaketet samt erfarenhet av digitala verktyg är också viktigt för att klara av rollen.

Vidare ser vi att du är självgående och trivs med att ta egna initiativ. Du har en stark förmåga för att strukturera, organisera och planera. För att trivas i den här rollen bör du gilla att vara med i förändringsresor och inte vara rädd för utveckling. Vi ser gärna att du har ett starkt driv, är ansvarstagande, har ett stort engagemang samt vill vara med och påverka. En god kommunikationsförmåga och samarbetsförmåga är också viktigt.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Hamburg Süd
Hamburg Süd är ett rederi och transportföretag som ingår i Maersk koncernen. Maersk är en stor internationell aktör inom transport. Hamburgs Süd alla företag och varumärken representerar först och främst kvalitet. Hamburg Süd står för förstklassiga produkter och har ett starkt fokus på kundservice med en personlig touch. Med över 250 kontor runt om i världen finner du en branch nära dig. Hamburg Süd s grundades 1871 och som en av de ledande leverantörerna av internationell sjötransport erbjuder Hamburg Sud dörr-till-dörr logistiktjänster från en enda källa. Hamburg Süd sitter i nya, fräscha lokaler i Värtahamnen.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Fanny Sandegren via Adecco 010 – 173 73 00 alt. +46 73 684 72 94

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Administrativ assistent, assistent, administration, Stockholm, Hamburg Süd, Adecco

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 oktober 2021
  • Ansök senast: 8 november 2021

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


18 april 2024

5 april 2024