Administrativ assistent till ledande aktör inom detaljhandelsbranchen

Administrativ assistent till ledande aktör inom detaljhandelsbranchen

Arbetsbeskrivning

Academic Work söker en driven administrativ assistent för uppdragsgivare inom detaljhandelsbranchen som vill få möjligheten att komma in i en positiv företagskultur och en koncern som växer och har stora tillväxtambitioner. Sök tjänsten idag då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för uppdragsgivares räkning en administrativ assistent till funktionen category and supply chain i Stockholm. I denna roll kommer du komma in och avlasta funktionens controllers i vardagliga administrativa arbetsuppgifter under ett pågående projekt kallat Way Of Working som är högt prioriterat i företaget och som syftar till att säkerställa företagets kapacitet i kundmötet för möjliggörande av ytterligare tillväxt.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos uppdragsgivaren. Uppdraget kommer att vara på heltid och initialt innefatta administrativ assistans till funktionens controllers. Med tiden när förståelse för affären och projektet rör sig mot slutfas finns det möjlighet att utvecklas vidare inom avdelningen i uppgifter som innefattar ekonomi, uppföljning och controlling, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som administrativ assistent kommer du vara delaktig i det dagliga löpande arbetet på avdelningen. Du kommer framförallt:


* Genomföra, värdera och kommunicera kontinuerliga uppföljningar under projektets olika faser.
* Uppdatera Excel med nya data och validera att data stämmer.
* Skapa rapporter veckovis samt månadsvis för projektet.
* Avlasta i andra ad hoc administrativa uppgifter inom controlling


Vem är du som söker? Det här jobbet kommer passa perfekt för dig som har viss erfarenhet av administration tidigare, antingen från studier eller arbete, men är junior i karriären och ser detta som en möjlighet att utvecklas yrkesmässigt inom ett spännande företag med nytänkande kultur.

VI SÖKER DIG SOM
* Har en avslutad examen inom ekonomi från högskola/universitet.
* Har viss erfarenhet av att ha arbetat med administrativa arbetsuppgifter tidigare där erfarenheten kan erhållits vid sidan av studierna alternativt efter avklarade studier.
* Har bra systemkunskap och goda kunskaper i Excel i form av att exempelvis skapa pivottabeller.
* Goda kunskaper i det svenska och engelska språket, i både tal och skrift.

För att du ska lyckas och trivas i rollen, samt i teamet, bör du vara noggrann och strukturerad och ha lätt för att samarbeta med kollegor. Du har intresse för att ta initiativ och visa ihärdighet i att driva arbetsuppgifter framåt, även om arbetet kan upplevas manuellt repetitivt och återkommande. Samtidigt ser du möjligheten att visa framfötterna och utvecklas för att tids nog utvecklas och lära mer av kvalificerade controller-uppgifter.

Övrig information


* Start: 23 augusti
* Omfattning: Heltid, konsultuppdrag på 6 månader med förlängning/överrekrytering förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.
* Lön: Timbaserad månadslön
* Placering: Kungsholmen, Stockholm
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 juni 2021
  • Ansök senast: 12 juli 2021

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024