Administrativ handläggare

Administrativ handläggare

Arbetsbeskrivning

Säters kommun präglas av både småstad och landsbygd och ligger i hjärtat av Dalarna, med närhet till bra kommunikationer. I Säter hittar du lugnet, nära till jobbet, nära till skolan. En rikare fritid. En tryggare tillvaro.

I Säters kommun arbetar vi aktivt med värdskapsarbetet som innebär att vi verkar för ett öppet förhållningssätt och ett bemötande utöver det vanliga. Detta gör vi genom att vara stolta, äkta, tillgängliga, engagerade och respektfulla. År 2020 ska vi vara Nordens mest attraktiva inlandsregion och det goda värdskapet ser vi som en viktig del i arbetet med att nå dit. 



Säter, en av Dalarnas vackraste och mest nära städer präglas av både småstad och landsbygd. Staden ligger i hjärtat av Dalarna med närhet till bra kommunikationer - Falun-Borlängeregionen ligger inom 20 minuters bilresa och till Stockholm tar det ca två timmar med tåg. Att bo i Säter är att bo vackert och lugnt, men ändå ha aktiviteter, storstadsliv, utbildning, arbete och kommunikationer inom räckhåll. I Säter hittar du lugnet i tillvaron, samtidigt som du har nära till allt du önskar för dig och din familj. Nära till jobbet. Nära till skolan. En rikare fritid. En tryggare uppväxt för din familj.

Arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare/arkivarie i Säters kommun har du en betydelsefull roll i där du kommer att ansvara för
administrationen i nämndprocessen genom att se till att handlingar hanteras på
ett korrekt och rättssäkert sätt. Du ansvarar för att förbereda, genomföra och
efterarbeta sammanträden. I uppdraget får du även vara delaktigt i att utveckla
en effektiv nämndprocess och skapa förutsättningar för att nämndmötena blir
bra.
 
I arbetsuppgifterna ingår också administrationsutveckling, att ta fram, utreda, följa upp och skriva
underlag för beslut samt diarieföring och allmän administration.
 
Du kommer även att vara kommunens arkivarie med ansvar för arkivering. Du kommer att arbeta med e-arkivering och i
kommunens arkiv.

Kvalifikationer
Du har:
o   Relevant högskoleexamen, till exempel i offentlig statskunskap/offentlig förvaltning eller annan inriktning som arbetsgivaren, bedömer är relevant
o   Erfarenhet av arbete i politisk styrd organisation
o   Mycket goda kunskaper om offentlighetsprincipen, offentlighets- och sekretesslagen, arkivlagen, förvaltnings- och kommunalrätt
och GDPR
o   Mycket goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift
 
Det är meriterande om du har minst 60 poäng i arkivvetenskap och eller erfarenhet av traditionellt
arkivarbete och av e-arkiv samt erfarenhet av arbete med nämndadministration
och dokumenthantering.

Personliga egenskaper
Som person är du flexibel och lösningsfokuserad där du har förmågan att se möjligheter till förändring. Du
vågar utmana arbetssätt för att utveckla verksamheten. Vidare är du systematisk
och organiserad och har förmåga att prioritera bland arbetsuppgifter för att
arbetet ska bli effektivt. Du har lätt för att samarbeta med andra och ser
fördelarna med en fungerande samverkan.

Vi erbjuder
Vill du jobba på en arbetsplats där det är högt i tak och du har möjlighet att själv påverka och utveckla ditt arbete? Då är kan detta vara  tjänsten för dig!

Kontaktinformation
Malin Karhu-Birgersson, Förvaltningschef/Personalchef, 0225-55 128, malin.karhu-birgersson@sater.se

Anderas Mossberg, Sektorchef samhällsbyggnadssektorn, 0225-55152, andreas.mossberg@sater.se

Margareta Jakobsson, Kommunsekreterare, 0225-55111, margareta.jakobsson@sater.se

Arbetsplats
Åsgränd 1

783 27 Säter

Kontaktpersoner på detta företaget

Verksamhetsområdeschef Eva Jondelius
0225-55165
1:e socialsekreterare Gudrun Engström Larsson
0225-55165
Förvaltningschef Andreas Mossberg
0225-55152
Kommunchef Stefan Lundkvist
0225-55113
Enhetschef Fågelsången Camilla Thommes
0225-55286
Enhetschef Enbackagården Adriana Malmstedt
0243-78380
Verksamhetsområdeschef säbo och hemtjänst,Skedvigå Stig Eriksson
0225-55290
Enhetschef socialpsykiatri Pernilla Eriksson
0225-55648
Enhetschef gruppbostäder Lena Palmborn
0225-55647
Enhetschef personlig assistans Anna Skinnars
0225-55645

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Säters kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 november 2020
  • Ansök senast: 15 december 2020

Besöksadress

Rådhuset, Åsgränd 2 78327 Säter
None

Postadress

Box 300
Säter, 78327

Liknande jobb


15 april 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

31 januari 2024

11 februari 2024

8 februari 2024