Administrativ handläggare och chefsstöd

Administrativ handläggare och chefsstöd

Arbetsbeskrivning

Administrativ handläggare och chefsstöd

Som administrativ handläggare och chefsstöd på jurist- och konkurstillsynsenheten är du administrativt stöd till enhetschefen som behöver ett administrativt stöd för sitt arbete inom ledning och styrning av enheten.

Vi är cirka 140 medarbetare på jurist- och konkurstillsynsenheten som är virtuell vilket innebär att du kommer att ha kollegor på flera orter i landet. Din placering är i Sundbyberg.



Dina arbetsuppgifter innebär främst att vara administrativt stöd åt enhetschefen för jurist- och konkurstillsynsenheten. Det är ett kvalificerat arbete med högt tempo där du hanterar många olika frågor samtidigt och frågornas karaktär är ofta komplexa och myndighetsöver­gripande. Det innebär många kontakter internt och externt.

Du arbetar självständigt och ligger alltid steget före i planeringen. Du tar egna initiativ och är lösningsorienterad. Du ansvarar för enhetschefens kalender och säkerställer att vardagen flyter på med god framförhållning i planeringen. Du ansvarar för enhetschefens telefon och hanterar frågor från våra kunder. Du tar ett helhetsgrepp när du samordnar konferenser, interna möten och förutser behov som kan uppstå. Vid olika typer av möten skriver du minnesanteckningar och protokoll.

Vi söker dig som har

- grundläggande behörighet till högskola och universitet
- minst ett års arbetslivserfarenhet av administrativt eller handläggande arbete under de senaste tre åren, till exempel registrering, granskning eller diarieföring
- goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl i tal och skrift
- goda it-kunskaper.

Du har personliga egenskaper som innebär att du är ansvarsfull, snabb, arbetar på eget initiativ och får saker att hända. Du är noggrann och har ett metodiskt och systematiskt arbetssätt. Du agerar stabilt och förtroendeingivande i mötet med människor som befinner sig i ofta utsatta situationer. Du har lätt för att kommunicera och samarbetar effektivt med andra. Du har även god slutledningsförmåga.

Det är meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet av rollen som administrativt stöd till ledning/chefer på statlig myndighet.

 

Information om oss och jobbet

Tjänsten är en tillsvidareanställning. Vid tillsvidareanställningar tillämpar vi provanställning på sex månader. Du blir anställd som handläggare.

Det är viktigt för oss på Kronofogden att de vi anställer har de personliga egenskaper som vi efterfrågar. Därför använder vi oss av kompetensbaserade intervjuer och det förekommer tester vid rekryteringar. Vi samarbetar med Skatteverket i våra rekryteringar, vilket innebär att Skatteverkets hr-avdelning kommer att hantera din ansökan.

Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besöka vår https://www.kronofogden.se/Jobbahososs.html.

 

Ett jobb som räknas- för andra och för dig! På Kronofogden jobbar vi nära människor i utsatta situationer. Vår uppgift är att hjälpa den som inte har fått betalt och vägleda den som ska betala. Det kräver kunskap och handlingskraft. Omtanke och mod. Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som även är utvecklande för dig. Så när du går hem från en dag på jobbet kan du vara säker på att du har gjort något som verkligen räknas – både för andra och för dig.

Vi samarbetar med Skatteverket i våra rekryteringar, vilket innebär att Skatteverkets HR-avdelning kommer att hantera din ansökan.


Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.

Sammanfattning

Liknande jobb


Områdesansvarig till Feriejobb

Områdesansvarig till Feriejobb

19 april 2024