Administrativt serviceproffs inkl. utveckling*

Administrativt serviceproffs inkl. utveckling*

Arbetsbeskrivning

I Region Jämtland Härjedalen är livskvaliteten i fokus. Här är den storslagna naturen alltid nära. Här bor du trivsamt och kan fylla din fritid med upplevelser. Vår vision är god hälsa och vi vill vara en organisation som du längtar till och växer i. Hos oss jobbar du med kollegor från många yrken, med både spets och bredd i kompetensen vilket erbjuder stora möjligheter till personlig utveckling*.
Du är också medlem i vår personalförening som erbjuder en mängd olika och roliga aktiviteter.

Vi söker nu en medarbetare till Servicecenter, en funktion inom Serviceenheten där vi främst arbetar med medarbetarservice. Regionens medarbetare vänder sig till Servicecenter för t.ex. fastighetsrelaterad felanmälan, beställningar av servicetjänster, utlämning/återlämning av utrustning samt nyanställning/avslut av anställning.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som brinner för kundservice och som nu vill ta nästa steg i din karriär. Servicecenter är en förhållandevis ny men etablerad funktion som ständigt är under utveckling, vilket innebär att du har stora möjligheter att påverka uppbyggnad och arbetssätt. Du ansvarar för att besvara kundernas ärenden med högsta kvalitet och servicenivå via olika kontaktvägar så som telefon, e-post och direkt över disk. Servicecenter hanterar även ett antal administrativa tjänster. Arbetet är varierande där förstklassig service är A och O.

KVALIFIKATIONER
Gymnasiekompetens med administrativ inriktning är meriterande. Goda datorkunskaper och övergripande systemförståelse är ett måste då arbetet har koppling till flera system. Den vi söker ska även vara bekväm i att ge support och guida andra i olika system. Goda språkkunskaper i svenska och engelska samt god förmåga att hantera dessa språk i tal och skrift. Kompetens kring service och bemötande krävs. Vi söker någon med lång erfarenhet av service med bakgrund i callcenter, kundtjänst eller liknande verksamhet. För att trivas med arbetsuppgifterna behövs ett uppmärksamt och tillmötesgående förhållningssätt. Det behövs ett genuint intresse och en vilja att hjälpa och vägleda människor. Att ge service och att alltid sätta kunden i centrum ska vara naturligt. Personalen behöver känna till och följa gällande lagar, riktlinjer och rutiner samt ha förståelse för offentlighets- och sekretessregler. Man behöver kunna trivas i en organisation där förändringar och utveckling tillhör vardagen. Medarbetare på Servicecenter förväntas att aktivt delta och driva utveckling av verksamheten samt granska processer och flöden med kritiska ögon. Framtoningen är positiv och tydligt kombinerad med problemlösande förmåga. Vi söker någon som är flexibel, har tålamod och visar förståelse för varje unik kundsituation. Vi arbetar i team och ser det som viktigt med bra samarbetsförmåga, stort ansvarstagande och punktlighet. Periodvis krävs arbete i högt tempo. Arbetet förutsätter att man älskar problemlösning och har en förmåga att tempoväxla och skifta mellan olika arbetsuppgifter beroende på inflöde. Vi arbetar med många olika typer av uppdrag i kombination av kundservice och administrativa uppgifter. För effektivitet krävs god förståelse om Region JH:s organisation i stort och känsla för prioritering. Servicecenter avlastar och agerar backup för övriga funktioner inom Serviceenheten. Vi täcker upp för varandra och arbetar över gränserna vid behov.

Erfarenhet krävs. Urval sker löpande.

ÖVRIGT
Vi har gjort val av rekryteringstjänster så vi avsäger oss vänligt men bestämt ytterligare erbjudanden.

Sammanfattning

Liknande jobb


Backoffice

Backoffice

19 mars 2021