Administrativt stöd till säljfunktion

Arbetsbeskrivning

Är du den vi söker?
Är du en administrativ person som trivs med kundkontakt och drivs av att hitta lösningar på kundernas behov? Då kan vi ha uppdraget för dig!

Vi söker nu en serviceinriktad administratör som kan vara ett stöd till säljavdelningen och länken mellan kunderna och säljarna. Tjänsten väntas tillsättas omgående och vi ser långsiktigt på uppdraget.

Uppdragsgivare: Randstad AB

Ort: Umeå

Omfattning: Heltid

Arbetsbeskrivning:
Som administratör kommer du vara ett administrativt stöd till den interna säljfunktionen och ingå i ett team av innesäljare. I arbetsuppgifterna ingår att ta emot och arbeta med inkommande frågor från kunder, ha kontakt med leverantörer och tillverkare samt ta fram produkter och bästa möjliga lösningar utifrån kundernas behov. Vidare ansvarar du för att säkerställa en hög servicenivå gentemot kunderna och bidra till ett väl fungerande leveransflöde. Du kommer även arbeta med upphandlingar. Du går igenom inkomna upphandlingar och kvalitetssäkrar dessa genom att ge stöd till säljfunktionen, ta fram lösningsförslag och produkter till kunder, dokumenterar och följer upp avrop.

Kvalifikationer:
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning och relevant erfarenhet av service och/eller administrativa arbetsuppgifter. Har du även en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, inköp eller motsvarande så är detta meriterande. Vidare ser vi att du har goda datakunskaper och har lätt för att sätta dig in i nya system. Vi tror att du har ett teknikintresse, främst inom IT-branschen. Då arbetet innebär många kontakter både muntligen och skriftligen, är det viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska.

Din profil:
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att lyckas i rollen bör du vara serviceinriktad, lösningsorienterad och drivas av att identifiera behov och hjälpa kunder att nå den bästa lösningen. Du arbetar på ett strukturerat och effektivt sätt och är självklart noggrann. Du är angelägen om att lära dig, nå resultat och att hålla deadlines med hög kvalitet i ditt arbete.

Som konsult förväntas du snabbt komma in i nya organisationer och sätta dig in i olika kulturer och system på kort tid. Tjänsten innebär många kontakter och det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du är affärsmässig, drivande och van att arbeta självständigt. Därtill förväntas det att du levererar och bidrar med kompetens, effektivitet och erfarenhet.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt, dock senast 2017-04-02.

För information: Elin Johansson, elin.johansson@randstad.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 28 mars 2017

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


15 mars 2024

26 januari 2023

Artikelkoordinator

5 december 2022

18 november 2022