Administratör inom ekonomiskt bistånd

Arbetsbeskrivning

I Nacka bor närmare 100 000 personer och antalet ökar stadigt. Vår service präglas av effektivt resursutnyttjande, starkt medborgarinflytande och stor valfrihet. Inom alla verksamheter är ambitionen att skapa bästa förutsättningar för kreativitet, innovation och kunskapsdelning. Kommunens uppdrag är att leverera välfärdstjänster av hög kvalitet till Nackaborna och att utveckla territoriet Nacka för nuvarande och nästa generation. Nacka kommun ska vara bäst på att vara kommun.

 

Arbets- och företagsenheten söker nu en ny kollega – administratör till ekonomiskt bistånd. Tjänsten är en visstidsanställning på tre månader.

 

Arbets- och företagsenhetens mål är att stödja fler Nackabor på deras väg mot egen försörjning. Vi samarbetar med myndigheter, organisationer och arbetsgivare med kunden i fokus. Vi vill jobba snabbt och effektivt och erbjuda en gemensam och tydlig ingång för alla. Enheten ansvarar för vuxenutbildning, arbetsmarknadsinsatser, flyktingmottagandet samt ekonomiskt bistånd. Målet är att förebygga och minska arbetslöshet där varje person i arbete är en vinst.

 

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna innebär att handlägga och bevilja ansökningar om ekonomiskt bistånd i enlighet med genomförandeplan och i nära samarbete med socialsekreterare och karriärvägledare. Du kommer att betala ut bistånd, utföra kontroller samt inhämta information från andra myndigheter. Ordinarie arbetstid är kl. 8.00-16.30 alla dagar, förutom måndagar då arbetstiden är 8.00-16.45. Arbetsbelastningen varierar över månaden, och varje månad har en utbetalningsperiod med högre arbetstryck som varar från mitten till slutet av månaden. Du har flextid som kan användas för hantera små variationer i arbetsbelastningen.

 

Kvalifikationer
Du har gymnasieutbildning och gärna erfarenhet av liknande arbetsuppgifter med myndighetsutövning. I rollen krävs att du har god administrativ förmåga, är bra på att samarbeta och har ett professionellt bemötande. Som person är du förändringsorienterad, noggrann, flexibel och effektiv. Du är van och har inga problem med att kunna hantera toppar och dalar i arbetsflödet.

 

Anställningsvillkor
Anställningen är en visstidsanställning på tre månader och på heltid.

 

 

Information
För ytterligare information är du välkommen att höra av dig till kundkoordinator Yasemine Esen;08-718 88 70

 

Facklig företrädare
Tedros Asmelash, Vision, tfn 08-718 75 96.

 

Din arbetsplats är i Nacka stadshus mittemot Nacka Forum i öppna, moderna lokaler. Vi erbjuder dig en friskvårdstimme per vecka, möjlighet att växla semesterdagstillägg till semesterdagar, tillgång till motionslokal, friskvårdspeng och subvention av SL-kort, Öppenhet och mångfald är vår vision som vi vill synliggöra i vårt arbetssätt tillika vår grundläggande värdering, förtroende och respekt för människors kunskap och egen förmåga – samt för deras vilja att ta ansvar. Delar du vår vision och värdering så är vår förhoppning att du kommer att trivas som kollega hos oss.

 

Välkommen med din ansökan senast den 21 november 2016.

 

Inför denna rekrytering har Nacka kommun tagit ställning till val av rekryteringskanal och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi tar bara emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Intervjuer kan komma att ske löpande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nacka kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt överenskommelse.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 14 november 2016

Liknande jobb


19 april 2024

24 april 2024

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

24 april 2024