Administratör inom företagsförsäkring

Arbetsbeskrivning

Söderberg & Partners är Sveriges ledande fristående rådgivare och förmedlare av
försäkringar och finansiella produkter. Vi har tillgång till Nordens största fristående
analysavdelning, vilken dagligen följer försäkringsbolagen, bankerna, fondbolagen
och investmentbankerna ur ett produktperspektiv. Söderberg & Partners-koncernen har ca 1000 medarbetare.




Söderberg & Partners har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang och intresse för sina respektive arbetsområden. Detta skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer. Vi söker, och premierar, medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.

Är du en klippa på administration och service? Söker du en stabil, ansvarsfull och varierad tjänst i en dynamisk miljö? Söderberg & Partners söker en strukturerad och lösningsinriktad administratör inom SAK-försäkring till ett av våra kontor i Gävle.


Som administratör inom företagsförsäkringar kompletterar du våra rådgivares arbete genom att handlägga och följa upp olika försäkringsärenden. Du fungerar även som support till rådgivarna i den administrativa processen med våra kunder. Arbetsuppgifterna är breda och varierade då vi arbetar med såväl motor- fastighets- och företagsförsäkringar vilket innebär att du som administratör har mycket kontakt med såväl kunder som försäkringsgivare. 

Kontoret ligger på Drottninggatan 10 i Gävle, och vi är ett team på tre medarbetare. 


Vi söker dig som är öppen och har en förmåga att skapa goda relationer. Du har en vilja att självständigt organisera, ta tag i och slutföra både korta ”puckar” och strategiska arbetsuppgifter. Du har ett positivt förhållningssätt och ett stort ordningssinne.

Vi ser att du:


* Har erfarenhet av administration, gärna inom försäkringsbranschen
* Har minst gymnasial bakgrund
* Är ansvarsfull, strukturerad och noggrann
* Är effektiv med sinne för detaljer
* Har en positiv grundsyn, är serviceinriktad och strävar efter att ständigt överträffa förväntningar

 Söderberg & Partners är Sveriges ledande fristående rådgivare av försäkringar och finansiella produkter. Kommunikationsvägarna är korta och våra medarbetare drivs av ett stort engagemang och intresse för sina arbetsuppgifter.

Välkommen med din ansökan!

Placering: Drottninggatan 10, Gävle
Tillträde: Snarast, efter överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2016-11-30
Kontaktperson: Lars Rosenkvist, 026-54 60 64 eller 0703-01 17 81

Vi har redan tagit beslut om annonsering samt rekryteringsprocess för denna tjänst och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med försäljare av annonsplatser och rekryteringsfirmor.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Söderberg & Partners
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månatlig löneutbetalning
  • Heltid Rekrytering
  • Publicerat: 14 november 2016

Besöksadress

Box 7785 10396 STOCKHOLM
None

Postadress

Box 7785
STOCKHOLM, 10396

Liknande jobb


Säljstöd företagsförsäkring

Säljstöd företagsförsäkring

4 oktober 2023