Administratör med ansvar för kundlogistik

Arbetsbeskrivning

Söderberg & Partners är Sveriges ledande fristående rådgivare och förmedlare av
försäkringar och finansiella produkter. Vi har tillgång till Nordens största fristående
analysavdelning, vilken dagligen följer försäkringsbolagen, bankerna, fondbolagen
och investmentbankerna ur ett produktperspektiv. Söderberg & Partners-koncernen har ca 1000 medarbetare.




Söderberg & Partners har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang och intresse för sina respektive arbetsområden. Detta skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer. Vi söker, och premierar, medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.

Söker du en tjänst med mycket kundkontakt? Är du strukturerad, serviceinriktad och vill utvecklas inom försäkringsbranschen? 


Söderberg & Partners i Malmö söker en administratör med ansvar för vår kundlogistik. Dina uppgifter blir att kontakta våra befintliga kunder, per telefon och mail, och boka in dem till personliga möten med våra försäkringsrådgivare. Du behöver därför ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, tycka om att ha mycket kundkontakt samt vara en noggrann och strukturerad schemaläggare. 

Du kommer också att ha andra administrativa uppgifter som att hjälpa våra rådgivare med att ta fram dokumentation inför kundmöten samt andra försäkringsadministrativa uppgifter. Ditt arbete är självständigt men du har ett nära samarbete med såväl våra rådgivare som administratörer. 

Vi söker dig som självständigt tar tag i och driver dina arbetsuppgifter framåt. Liknande erfarenhet är meriterande men inget krav. Det viktiga är att du har en vilja att utvecklas och lära, är ansvarsfull och har en strävan att leverera över förväntan. Detta team består av sju kollegor, tre rådgivare och fyra administratörer, och vi har en vänlig, stöttande och lösningsfokuserad atmosfär.  

Vi ser att du:


* Gärna har en bakgrund inom ekonomi, kundservice eller administration
* Är en kommunikativ lagspelare som har mycket lätt för att ta kontakt med människor per telefon
* Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
* Goda kunskaper i Office-paketet
* Är ansvarsfull, noggrann och effektiv samt trivs med ett högt tempo

Söderberg & Partners är Sveriges ledande fristående rådgivare av försäkringar och finansiella produkter. Kommunikationsvägarna är korta och våra medarbetare drivs av ett stort engagemang och intresse för sina arbetsuppgifter. Våra värderingar handlar om att vara Ansvarsfull, Hjälpsam, Driven och Modig. Känner du igen dig i dem vill vi gärna att du söker dig till oss.

Vi ser fram emot att välkomna vår nya medarbetare! 

Placering: Södra Tullgatan 4, Malmö
Tillträdesdatum: Snarast, efter överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2016-11-02
Kontaktperson: Lars Eriksson, teamledare, 040-648 30 12

Vi har redan tagit beslut om annonsering samt rekryteringsprocess för denna tjänst och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med försäljare av annonsplatser och rekryteringsfirmor.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Söderberg & Partners
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månatlig löneutbetalning
  • Heltid Rekrytering
  • Publicerat: 19 oktober 2016

Besöksadress

Box 7785 10396 STOCKHOLM
None

Postadress

Box 7785
STOCKHOLM, 10396

Liknande jobb


15 oktober 2021

15 oktober 2021

15 oktober 2021