Administratör med inriktning planering hemtjänst, Kviberg

Administratör med inriktning planering hemtjänst, Kviberg

Arbetsbeskrivning

I stadsdelsförvaltningen Östra Göteborg arbetar cirka 1800 medarbetare tillsammans för att möta invånarnas behov av service. Stadsdelen Östra Göteborg omfattar områdena Bergsjön, Gamlestaden, Kortedala, Kviberg och Utby och här bor drygt 50 000 invånare. Stadsdelen har goda kommunikationer och närhet till Göteborgs centrum. Här finns unika naturområden och en varierad bebyggelse där utveckling, förnyelse och expansion sker inom många områden. Stadsdelens struktur och mångfalden bland invånare och medarbetare gör arbetet hos oss utvecklande och lärorikt.

Som anställd hos oss gör du en viktig insats för att Östra Göteborg ska vara ett attraktivt område att leva, verka och bo i. Genom ditt arbete är du med och utvecklar staden tillsammans med andra. Vill du vara en del av detta?


ARBETSUPPGIFTER
Nu tillsätter vi en administratör med inriktning planering för hemtjänstområde Kviberg, i syfte att ge förutsättningar för en god planerad verksamhet utifrån den enskildes behov av vård och omsorg. Som vår nya administratör kommer du bli en viktig del i det spännande utvecklingsarbetet som pågår inom hemtjänsten i Östra Göteborg.

I rollen ingår att på delegering av chef vara uppdragsmottagare för insatser inom hemtjänsten. Du tar emot uppdrag via systemet Treserva, lägger en digital planering samt koordinerar och administrerar den dagliga driften. Planeringen gäller den enskilde såväl som hemtjänstens medarbetare, vilket innebär service, samarbete och samverkan med en mängd personer och funktioner. Du ansvarar även för att underhålla bemanningsplaneringen samt hantera bemanning/korttidsrekrytering vid exempelvis sjukfrånvaro. Du arbetar i team tillsammans med ytterligare en administratör för område Kviberg.

På uppdrag av chef kommer du ibland arbeta med uppföljning, inklusive att ta fram rapporter och statistik. Du är aktiv i verksamhetens utveckling och utgår i ditt dagliga arbete från stadens förhållningssätt: Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt!

KVALIFIKATIONER
För det här uppdraget söker vi dig som har en utbildning på lägst gymnasienivå och det är ett krav att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med schemaadministration och planering. Arbetslivserfarenhet inom hemtjänst/vård och omsorg är meriterande.

Att arbeta i ett flertal olika IT-verktyg utgör en stor del av tjänsten och det är därför viktigt att du har en god grundläggande IT/systemvana. Vi ser det som meriterande om du tidigare arbetat i de schemaläggnings- och planeringssystem vi använder, såsom TimeCare Planering, Plugo/Kompanion, Multiaccess och Personec, samt att du har erfarenhet av att arbeta med mobila verktyg. Tjänsten kräver att du kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.

Samtidigt som du har brukarens bästa i fokus, behöver du kunna beakta andra faktorer såsom medarbetares arbetsmiljö, arbetsrätt och arbetstidsregler, allt med ett ekonomiskt tänk. Det kräver att du har du en helhetssyn, med förmågan att väga samman olika aspekter av verksamheten, identifiera kärnan i ett problem samt hitta lösningar.

I din yrkesroll arbetar du effektivt under tidspress, med förmåga att prioritera mellan olika krav. Detta gör du genom att ha en tydlig struktur i ditt arbete, på ett sätt som gör att du kan skifta fokus och hantera akuta frågor vid behov. Du tar ansvar för att arbetet slutförs och följer upp resultat.

Vidare behöver du ha en pedagogisk förmåga, där du anstränger dig för att förklara problem och information för olika mottagare och ur olika perspektiv. Genom tydlig kommunikation, entusiasm och energi fördelar du arbetsuppgifter samt bidrar till motivation för arbetet. Du är bekväm i sociala kontaktytor och trivs bra i samarbete med andra personer, både i personliga möten och per telefon.

Låter det som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
I denna rekrytering använder vi oss av arbetspsykologiska tester för ett rättvis och jämlik hantering av alla sökande. Efter ansökan kommer du få ett mejl med information och länk till tester.

Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

I Östra Göteborg arbetar vi för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande. Som anställd erbjuds du ett friskvårdsbidrag och även ett flertal rabatterade aktiviteter. Rökfri arbetstid tillämpas i hela förvaltningen.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


Office Manager till vår kund i Solna

Office Manager till vår kund i Solna

8 april 2024

Administrative Manager at Serneke International

Administrative Manager at Serneke International

27 mars 2024

Produktionsplanerare

Produktionsplanerare

22 mars 2024