Administratör med intresse för kundservice till DB Schenker!

Administratör med intresse för kundservice till DB Schenker!

Arbetsbeskrivning

Nu söker DB Schenker en medarbetare till deras OCL avdelning distrikt Södertälje för ett kortare uppdrag. Är du en ansvarsfull och flexibel person som drivs av god service? Då kan detta vara tjänsten för dig! Be one team with one goal är en av DB Schenkers grundläggande värderingar. De presterar som bäst när de arbetar som ett lag. Vill du spela i det vinnande laget – tveka inte att skicka in din ansökan!

OM TJÄNSTEN
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos dem får du möjligheten att bidra, tillsammans med 74,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. I Sverige är de ca 4000 medarbetare på ett 50-tal orter runt om i landet med ambitionen att kvalitet skall genomsyra allt de gör, i syfte att tillsammans skapa det vinnande laget. De utmanar sig själva och varandra till att varje dag söka ständiga förbättringar och högre målsättningar. Oavsett om det handlar om deras kundrelationer eller deras medarbetare så är det grundläggande att de alltid står upp för schysst spel.

Vill du vara en del av detta härliga team? Vi söker nu åt DB Schenker en person som vill ta nästa utmaning och arbeta som administratör där du tillsammans med teamet kommer att hantera distriktets kundmottagningar för hämtning och lämning av gods och paket.

Detta är ett uppdrag med start omgående och kommer initialt att pågå fram till slutet på mars med chans till förlängning.

Du erbjuds


* Ett stimulerande arbete tillsammans med terminal- och kontorspersonal på distriktet för att utveckla och ge snabb och bra information för våra kunder.
* Att arbeta tillsammans med ett gäng härliga arbetskamrater som uppmuntrar till engagemang och eget initiativ.
* Möjligheten att utvecklas professionellt i ditt intresse och utöka ditt nätverk
* En fot in på ett internationellt företag


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna består till stor del av:


* behandling av gods- och paketsändningar samt aviseringar
* in/ut registreringar
* kundkontakter
* returhantering
* övriga dagliga produktions- och kvalitetsuppföljningar som skall göras via våra tillgängliga datasystem.


Avdelningen fungerar som en länk mellan Schenkers kundservice, chaufförer och terminalpersonal för att kunna ge korrekta och snabba svar till kund.

VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av administrativt arbete.
- Har utbildning på minst gymnasienivå.
- Behärskar svenska och engelska mycket väl i tal och skrift, som kan uttryckas via telefon och mail.
- Tycker om att arbeta i team men kan även jobba självständigt.
- Har systemvana i MS Office.

Meriterande är om du:


* Haft tidigare erfarenhet från transportbranschen


Som person ska du vara:


* Flexibel
* Ansvarsfull
* Målinriktad


För att lyckas i rollen behöver du ha en positiv inställning till samarbete, service och kvalitet. Du tar gärna egna initiativ samt har intresse av att medla mellan parter och lösa problem. Du är målinriktad med kunden i centrum och kan planera och strukturera ditt arbete under dagen.

En fördel är om du bor i närheten av Södertälje eller har tillgång till bil.

Övrig information


* Start: Omgående, tre månader med chans till förlängning
* Omfattning: Heltid
* Placering: Almnäs, Södertälje


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
DB Schenker finns från Japan i öst till Chile i sydväst och överallt däremellan. Från små kretskort till enorma fartygsdelar. På DB Schenker i Sverige transporterar det mesta du kan tänka dig över hela världen.

Med ett transportnätverk som täcker hela jordklotet har man som kund möjligheten att få ett komplett flöde i sina transporter, oavsett var man skickar eller om det är med flyg, båt, lastbil eller tåg. Utöver själva transporten kan DB Schenker erbjuda fullständiga logistiklösningar som lagerhållning och en rad informationstjänster.

För DB Schenker är samlastning med gods och paket lika självklart som att solen går upp på morgonen och ned på kvällen. Det var så allt började för DB Schenker en gång i tiden när deras grundare Gottfried Schenker lanserade idén att samla gods från avsändare och transportera ut det i samma sändning.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 december 2022
  • Ansök senast: 6 januari 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Agent Sales Support

Agent Sales Support

14 september 2023

Eftermarknadsplanerare till Saab

Eftermarknadsplanerare till Saab

8 september 2023

Ordermottagare/packansvarig

Ordermottagare/packansvarig

8 september 2023

Orderadministratör

Orderadministratör

8 september 2023