Administratör med intresse för siffror och budget

Arbetsbeskrivning

- budgetavdelningen, Finansdepartementet 

Kan du möta höga krav på noggrannhet och effektivitet? Som medarbetare på budgetavdelningen får du arbeta med den statliga budgetprocessen i en dynamisk miljö som kännetecknas av en stark laganda och arbeta i en verksamhet som bistår finansministern.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.

Budgetavdelningen ansvarar för budgetprocessen inom Regeringskansliet. Processen är årlig vilket innebär att när regeringen beslutar om budgetpropositionen har arbetet med nästa år redan påbörjats.

I din funktion kommer du att vara ett stöd till Budgetchefen och övriga avdelningen vad gäller avdelningens budget, men ansvarar även för andra administrativa arbetsuppgifter. I arbetet ingår att göra prognoser, följa upp och bidra till riktlinjer för budgetering. Du kommer att ha ett stort kontaktnät i ditt arbete och få möjlighet att samarbeta med professionella kollegor.


Läs mer om departementets och avdelningens arbete på www.regeringen.se

Din bakgrund och kompetens

Vi söker dig som har erfarenhet av internbudgetarbete eller likvärdigt ekonomiadministrativt arbete, med fördel från den statliga sektorn. Du som söker har en treårig gymnasieutbildning, gärna med ekonomisk inriktning. Meriterande är eftergymnasial utbildning i ekonomi. Tjänsten förutsätter mycket god datorvana och förmåga att hantera Officepaketet, särskilt meriterande är kunskap i Excel. Du bör även ha goda kunskaper i dokumenthantering och kalenderadministration, exempelvis i Sharepoint och Outlook. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska.

Dina egenskaper

Du har hög ansvarskänsla och ser lösningar istället för problem. Du är serviceinriktad, flexibel och engagerad i ditt arbete. Du arbetar strukturerat, noggrant och effektivt, är prestigelös och trivs med att tidvis arbeta i högt tempo. Du kan självständigt planera och prioritera i dina arbetsuppgifter. God förmåga att samarbeta och kommunicera är centralt eftersom du har en samordnande funktion med många kontaktytor.

 

Övrigt


Tidsbegränsat anställning i ca ett år med möjlighet till förlängning. Du anställs som assistent.

Är du intresserad?


Vill du veta mer om befattningen, kontakta personalhandläggare Annie Lundberg som nås via Regeringskansliets växel 08-405 10 00. Fackliga kontaktpersoner är Lotta Nordqvist, ST, Daniel Palm, SACO, nås via Regeringskansleits växel 08-405 10 00. 

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 7 augusti 2015.

 


Regeringskansliets uppdrag är att biträda regeringen i arbetet att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 600 personer, varav 600 utomlands. Finansdepartementet, som är ett av tio departement, ansvarar för finanspolitiken och frågor som rör finansmarknad, internationellt ekonomiskt samarbete, förvaltningspolitik, län, kommuner och landsting, prognoser och nyckeltal, skatter, spelfrågor samt statens budget.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas  Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica  Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regeringskansliet
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 18 juni 2015

Besöksadress

Jakobsgatan 24
None

Postadress

None
Stockholm, 10333

Liknande jobb


22 augusti 2023

14 augusti 2023

11 augusti 2023

Finance Workstream Lead D2C E-Commerce

11 april 2023