Administratör till Familjerätten i Mölndal

Administratör till Familjerätten i Mölndal

Arbetsbeskrivning

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för Mölndalsborna. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!

Mölndals stad har drygt 5000 medarbetare inom en mängd olika yrken som alla arbetar för att skapa välfärd för Mölndals
68 000 invånare och alla de människor som arbetar och verkar i staden. Vill du vara med?

Social- och arbetsmarknadsförvaltningen handlägger delar av socialtjänstens verksamheter och är organiserad i två verksamhetsområden med IFO (barn, unga, familjehem, familjerätt, öppenvård och vuxen) och AFE (arbetsmarknad, försörjning och etablering). Till detta kommer även en administrativ stab.

Familjerätten i Mölndal är i en spännande process att samlokaliseras med Partille kommun och Härryda kommun i Partille. Planeringen är att den nya organisationen startar upp den 1 oktober 2021. Fram till dess behöver vi någon som hjälper oss att registrera faderskapsärenden, s.k. s-protokoll.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör på familjerätten i Mölndal kommer du i kontakt med par som nyligen blivit föräldrar och som behöver administrativ hjälp att registrera vem som är far till barnet. Du samlar ihop dokument, säkerställer att underskrifter kommer in, registrerar ärendet i journalsystemet treserva samt ser till att färdigställt ärende arkiveras. Du samarbetar bl.a. med skattemyndigheten och social- och arbetsmarknadsförvaltningens administratör.

Tjänsten är 50%, men en utökning kan ev. bli aktuell under juli och augusti.

Intervjuer sker löpande i denna rekryteringsprocess.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har god administrativ förmåga och som har lätt för att organisera sitt arbete samt jobba strukturerat och självständigt. Du behöver ha god förmåga att ta människor och att samarbeta med såväl brukare som kollegor. Erfarenhet i journalsystemet treserva är meriterande. Vi önskar att du kan börja jobbet omgående.

I rekryteringsprocessen beaktar vi de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald kan tillföra vår verksamhet.

ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Katarina Olanders
031-795 33 40
Enhetschef Ann-Britt Uddgren
031-315 11 71
Facklig företrädare för SACO Birgitta Bergqvist
031-315 10 95
Facklig företrädare för Vision Helen Eriksson
031-315 11 29
Enhetschef Jennica Johansson
031-315 10 00
Enhetschef Lisa Eng
031-315 10 00
Enhetschef Carin Ekvall
031-315 11 48
Facklig företrädare för Vision Monica Olsén
031-16 87 62
Enhetschef Catarina Liljestrand
031-315 11 81
Enhetschef Tobias Berg
031-315 11 26

Sammanfattning

Besöksadress

Södra Ågatan 4 A-B 43182 Mölndal
None

Postadress

Göteborgsvägen 11-17
Mölndal, 43182

Liknande jobb


Familjerättssekreterare

Familjerättssekreterare

1 december 2022

25 november 2022

Socialsekreterare till familjerätten Värmdö kommun

Socialsekreterare till familjerätten Värmdö kommun

24 november 2022

Familjerättssocionom till Familjerättsenheten

Familjerättssocionom till Familjerättsenheten

22 november 2022