Administratör till försäkringsbranschen, Stockholm

Administratör till försäkringsbranschen, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en erfaren administratör till vår kund inom försäkringsbranschen. Har du några års erfarenhet av administration, system och att granska dokument? Har du dessutom arbetat i Försäkringsbranschen? Sök gärna idag!

Ansvarsområden
Kunden verkar inom försäkringsbranschen och arbetar för sina avtalsparter som är merparten av de försäkringsbolag som verkar på den svenska marknaden. Avtalsparter omfattar ett 90-tal försäkringsbolag  samt företag och myndigheter.  Uppdragen gäller brand-, vatten-, miljö- och transportskador, sanering av väg och järnväg samt evakuering av tåg. 


Granskning och fakturering - ut/in- fodringar 
Kommunikation/kontakt mot Försäkringsbolag
Lägga upp nya kunder/uppdateringar i olika system
Utredningsarbete

Du sitter i ett öppet kontorslandskap med dina kollegor och rapporterar till teamansvarig.

Arbetstider
Start: Omgående tom maj 2022 med god chans till förlängning
Plats: Liljeholmen/Hammarby Sjöstad
Arbetsgivare: Randstad AB
Omfattning: Heltid, mån-fre, kontorstider

Kvalifikationer
Kvalifikationer:
Minst 2 års erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
Erfarenhet av kundkommunikation i tal och skrift
Erfarenhet av att arbeta i olika system 
Officepaketet
Flytande i tal och skrift – svenska och engelska


Meriterande:
Arbetat inom försäkringsbranschen eller skadereglering
Arbetat med någon form av ekonomi
Erfarenhet av affärssystem/CRM system


Som person är du driven, effektiv, positiv och utåtriktad. Du är självgående, tar ägandeskap för dina uppgifter och är en lagspelare. Du får möjlighet att planera och prioritera dina arbetsuppgifter, har en god servicekänsla och vill utveckla och förbättra.

Ansökan
Sista ansökningsdag 2021-11-22. Ansökningar och urval ses igenom löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, sök därför så snart som möjligt.

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 november 2021
  • Ansök senast: 22 november 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


27 mars 2024

Erfaren försäkringsutredare sökes!

22 mars 2024