Administratör till Hemnovia

Administratör till Hemnovia

Arbetsbeskrivning

Hemnovia söker en ny kollega med hjärtat på rätt plats som vill göra skillnad på riktigt!
Tycker du att administration är roligt, värdesätter kvalitet och förstår verksamhetsnyttan av professionell hantering av uppgifter? Gillar du att arbeta i en växande organisation där alla får vara med och bidra med sin kunskap och kompetens? Då är du varmt välkommen till Hemnovia och rollen som administratör. Vi erbjuder ett spännande uppdrag hos oss med stor möjlighet till personlig utveckling!
Hemnovia grundades 2012 och är en verksamhet med barnen och hjärtat på rätt plats som erbjuder jour - och familjehem för barn och unga. Vi på Hemnovia arbetar med barn och ungdomar med olika bakgrunder samt svårigheter som är i behov av ett tryggt och omsorgsfullt boende och vård. Genom ett nära samarbete med våra kompetenta jour- och familjehem samt uppdragsgivare strävar vi efter att varje barn och ungdom ska ges möjligheten till en god utveckling och tryggt liv.


KVALIFIKATIONER OCH ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig med utbildning inom administration och/eller social omsorg på lägst gymnasienivå alternativt motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Det är meriterande om du har aktuell erfarenhet av administrativt arbete inom socialt arbete, erfarenhet av att möta människor och att arbeta inom olika verksamhetssystem.
Arbetet förutsätter att du är strukturerad och har förmåga att ta ansvar och fullfölja arbetsuppgifter. Du behöver också kunna sortera och prioritera vad som behöver göras både kortsiktigt och långsiktigt samt trivas med att arbeta utifrån deadlines. Du har god samarbetsförmåga, förmåga att skapa goda relationer och känsla för service. Vi tror även att du är nyfiken och kreativ och har ett intresse av att bidra till att verksamheten som helhet utvecklas. Vi värdesätter också att du vill bidra till att barn och unga får möjligheter och förutsättningar till tillväxt, glädje och utveckling till samma rättvisa villkor oavsett bakgrund.
I arbetet som administratör hos oss på Hemnovia är det av vikt att du är van vid att uttrycka dig både i tal och i skrift. Du ansvarar för inhämtning och hantering av utdrag, blanketter samt andra dokument kopplade till våra jour- och familjehem. Du kommer även assistera familjehemskonsulenter vad gäller hembesök, uppföljningar och annan dokumentation. I rollen ingår dessutom övrigt administrativt stöd, där du exempelvis hjälper till att ta fram underlag, tar fram rutiner, hanterar post och inkommande intresseanmälningar med mera. Du bör även vara bekväm med bilkörning och inneha B-körkort då resor förekommer i tjänsten.


VÅR ARBETSPLATS
Hos oss på Hemnovia får du möjlighet att arbeta i ett tryggt team där våra ledord; ansvar, engagemang, kvalitet och utveckling genomsyrar arbetet och verksamheten. Likaså ges alla våra medarbetare möjlighet till kompetensutveckling samt förmåner så som friskvårdsbidrag, tjänstepension samt tillgång till arbetsbil.
Tillträde sker enligt överenskommelse. Innan påbörjad anställning behöver du uppvisa utdrag från Polisens misstanke - och belastningsregister. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningsperioden.
Låter detta som en roll som passar dig? Passa på att skicka in din ansökan idag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hemnovia AB GÖTEBORG
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 februari 2023
  • Ansök senast: 8 mars 2023

Postadress

Von Utfallsgatan 16B
GÖTEBORG, 41505

Liknande jobb


15 april 2024

15 april 2024

8 april 2024