Administratör till Regeringskansliets HR-enhet

Administratör till Regeringskansliets HR-enhet

Arbetsbeskrivning

Administratör till Regeringskansliets HR-enhet

Är du en kvalitetsmedveten och serviceinriktad administratör med gott omdöme och hög integritet som tycker om utveckling? Har du erfarenhet av att arbeta med varierande arbetsuppgifter och ta eget ansvar? Då kan du vara administratören för oss. Vi erbjuder rätt person ett ansvarsfullt och utvecklande arbete i en händelserik miljö.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.  
Som HR-administratör ansvarar du för att tillhandahålla ett administrativt stöd av hög kvalitet till HR-direktören, enhetschefen för HR, förhandlingschefen, HR-staben och Kansliet för ledningsförsörjning av myndigheter (KLF). Du kommer att arbeta med administrativa uppgifter kopplade till ärendehantering, personaladministration, enhets- och andra arrangemang samt minnesanteckningar och sammanställningar. Du arbetar även med administration kring ramavtal och praktiskt stöd i samband med avrop och beställningar samt administration för dokumenthanteringssystemet SharePoint. Du kommer också att arbeta som ett självständigt stöd inom rekryteringsarbetet med att bland annat ta fram underlag och administrera ansökningshandlingar.

Arbetet innebär många kontakter inom hela Regeringskansliet. För rätt person finns god utvecklingspotential, exempelvis kan det bli aktuellt att biträda vid kandidatkartläggningar och research, så vi ser gärna att du har ett intresse för dessa frågor.

Du kan läsa mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.

Din bakgrund
Vi söker dig som har gymnasieexamen och minst 5 års erfarenhet av självständigt arbete med en bredd av administrativa uppgifter. För att bli framgångsrik i rollen behöver du mycket god kunskap om It, digitala verktyg och Officepaketet. I en informationsrik verksamhet som den här där vardagen präglas av många interna kontakter ställs det krav på din kommunikativa förmåga både i tal och skrift och du behöver ha en mycket god kunskap i svenska språket och grundläggande engelska.

Det är meriterande om du har erfarenhet av administrativt arbete i Regeringskansliet och kunskap om Regeringskansliets organisation och arbetsformer. Erfarenhet av att arbeta med att utveckla administrativa rutiner och processer är också önskvärt. Har du vana att arbeta i rekryteringsverktyget ReachMee och SharePoint och kunskap om hantering av sekretessbelagd information är det också meriterande.

Dina egenskaper
Vi söker dig som är serviceinriktad, flexibel och van att ta ett stort ansvar. Du är noggrann och trivs i en administrativ roll som kräver planering, struktur och kontroll. Eftersom arbetet präglas av många kontaktytor är det viktigt att du är social och utåtriktad. Du har en mycket god samarbetsförmåga och har lätt för att skapa, upprätthålla och utveckla relationer. Vi förutsätter att du har en hög integritet och ett gott omdöme

Övrigt
Tillsvidareanställning med sex månaders inledande provanställning. Tillträde snarast.
Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Jessica Powalko som är HR-ansvarig. Fackliga kontaktpersoner är Jesper Svarén (Saco), Melanie Hedlund Bjersten (ST)  och Erik Wilhelmsson (Seko). Du når samtliga via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 2 juni 2021.

 


Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 700 personer, varav 600 utomlands. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas  Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica  Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regeringskansliet
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 maj 2021
  • Ansök senast: 2 juni 2021

Besöksadress

Jakobsgatan 24
None

Postadress

None
Stockholm, 10333

Liknande jobb


HR-administratör

16 september 2021

HR-Assistent

HR-Assistent

15 september 2021