Administratör till samhällsbyggnadskontoret

Administratör till samhällsbyggnadskontoret

Arbetsbeskrivning

KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

Vill du arbeta serviceinriktat och drivs av utveckling? Då kan du vara vår nya administratör!
Vilka är vi?

Samhällsbyggnadskontoret skapar värde för alla som bor och verkar i Norrköping. Hos oss samlas hela samhällsbyggnadsprocessen och varje kompetens är viktig för att vi ska nå våra mål. Här har du möjlighet att utvecklas och samtidigt bidra till att Norrköping växer på ett hållbart sätt. Tillsammans löser vi kluriga utmaningar genom att vara innovativa och modiga. Vill du vara med?

Läs mer om samhällsbyggnadskontoret och vårt erbjudande: Samhällsbyggnad

Inom avdelningen Miljö och hälsa på Samhällsbyggnadskontoret finns det tre enheter: miljöskydd, hälsoskydd och livsmedel. På avdelningen arbetar cirka 45 personer.

Administratörerna inom avdelningen miljö och hälsa är organisatoriskt uppdelade på de tre olika enheterna men arbetar gränsöverskridande. 

Dina arbetsuppgifter

Inom avdelningen miljö och hälsa har vi ett gemensamt ansvar för att upprätthålla och förbättra myndighetsarbetet inom vårt lagstiftningsområde.

Som administratör är det grundläggande arbetet att ta hand om det administrativa flödet kring ärende och dokumenthantering, men din uppgift kommer också att på olika sätt stötta och koordinera övergripande arbetet inom avdelningen miljö och hälsa.

Arbetsuppgifterna består bland annat i att diarieföra inkommande ärenden och annan dokumentation i olika system, lämna ut begärda handlingar samt arkivering. Du arbetar även med hantering av avdelningens gemensamma mail och hantering av fakturafrågor. Vidare stöttar du handläggare i administrativa frågor kopplade till ärenden och är till viss del hjälpsam vid arbete kring handläggning av ärenden. Du säkerställer att rutiner och processer fungerar, samt utvecklar nya rutiner och håller rutiner och processer uppdaterade.

Du kommer arbeta nära avdelningens chefer och bland annat stötta cheferna med administrativa uppgifter som exempelvis enkäter, statistik och uppföljning. Du ansvarar för planering, bokning och beställningar kopplade till olika arrangemang och möten, samt förbereder och skriver anteckningar vid mötesforum som finns på avdelningen och som avdelningen ansvarar för. Vidare planerar du för och hjälper till när praoelever och praktikanter tas emot inom avdelningen och är länken mellan avdelningen och kontaktcenter.

Vi erbjuder ett omväxlande och roligt arbete där din roll är betydelsefull och där vi tillsammans når gemensamma mål. Att arbeta med interna kvalitets- och utvecklingsfrågor är en självklar del av vardagen. De olika enheterna inom avdelningen arbetar nära tillsammans vilket innebär att det finns utvecklingsmöjligheter inom flera områden.

Tjänsten kan komma att förändras över tiden då vi ständigt arbetar med att utveckla vår verksamhet.

Vem är du?

Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning och erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter, gärna inom juridisk verksamhet eller offentlig förvaltning. Eftergymnasiala studier inom relevanta områden, exempelvis administration och ekonomi eller likvärdig erfarenhet inom samhällsbyggnadsprocessen är meriterande, liksom erfarenhet av att arbeta med miljöbalken, livsmedelslagen eller annan lagstiftning inom området.

Du har mycket goda kunskaper inom office-paketet och ha lätt för att lära dig olika IT-system. Om du har kunskaper i Ecos 2 är det meriterande. Du är väl insatt i frågor kopplade till GDPR.

Du tycker om att organisera, kan ha många bollar i luften och är beredd att ta dig an nya arbetsuppgifter när dessa dyker upp. Du har ett stort eget ansvar och möjlighet att delta i planeringen av arbetet. Tillsammans med engagerade och kunniga kollegor verkar du för en myndighet som kännetecknas av hög service och kvalitet.

Som person är du strukturerad och noggrann samt har en mycket god administrativ förmåga. Du har också förmåga att förstå helheten i arbetsprocesser, ta initiativ och vara kreativ. Du är serviceinriktad, engagerad och har god samarbetsförmåga.

Du är självgående och tar ansvar för såväl ditt eget arbete som för verksamhetens resultat. Du har lätt att anpassa dig då förutsättningarna för tjänsten kontinuerligt utvecklas.

Du är van att dagligen ha kontakt med många människor, är serviceinriktad och har ett positivt förhållningssätt till arbetet och de människor du möter.

Arbetet förutsätter att du behärskar svenska mycket väl i både tal och skrift.

Välkommen med din ansökan!

Information om tjänsten


Antal lediga tjänster: 1
Anställningsform: Vikariat på heltid
Längd på anställning: 1 januari 2023 till och med 31 juli 2023 
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
Arbetstid: Dag
Sista ansökningsdatum: 18 december
Kontakt: Avdelningschef Maria Wilsborn, 011-15 28 87 eller enhetschef livsmedel Charlotta Paulsson, 011-15 16 09


Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Norrköpings kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 november 2022
  • Ansök senast: 18 december 2022

Liknande jobb


30 januari 2023