Administratör till statlig myndighet med verksamhet inom utbildningssektorn

Administratör till statlig myndighet med verksamhet inom utbildningssektorn

Arbetsbeskrivning

Trivs du som bäst med administrativa uppgifter och har erfarenhet från en liknande roll? Värdesätter du ordning och struktur? Och känner du dig redo för en ny utmaning? Bra, för vi har något att erbjuda!
Om tjänsten
Perido söker en administratör till vår kund som ansvarar för nationell och internationell säkerhet genom utbildning och forskning. Denna tjänst är placerad i Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
Dina dagliga arbetsuppgifter kommer att innefatta följande:
Generell administration
Sekreterare vid möten
Hantera utskick och dagordningar
Skriva protokoll
Handlägga ärenden inom din avdelnings ansvarsområde

Dina egenskaper
Du tar dig an arbetsuppgifterna med god struktur och noggrannhet. Du är mån om att ge den bästa servicen och tar stort ansvar för att det du levererar håller hög kvalitet. Du trivs som bäst när tempot är högt och du har massa arbetsuppgifter på ditt bord men du har också förmågan att veta vad som behöver prioriteras. Till sist ser vi det som viktigt att du besitter en god pedagogisk förmåga.
Vi söker dig som har:
Högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Erfarenhet av arbete vid högskola eller annan myndighet
Erfarenhet av att skriva underlag
Goda kunskaper i Officepaketet
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2020-12-31 med chans till förlängning. Tillträde prel. 2020-08-24.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänsten referensnummer 31808 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 juli 2020
  • Ansök senast: 9 augusti 2020

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


23 april 2024

Koordinerande nyckelroll till Tega!

Koordinerande nyckelroll till Tega!

23 april 2024

Uppdrag som administratör på Swedbank! Start i maj.

Uppdrag som administratör på Swedbank! Start i maj.

23 april 2024

23 april 2024