Administratör vuxenutbildningen

Administratör vuxenutbildningen

Arbetsbeskrivning

Hallstahammar är en liten kommun med stora möjligheter där du som medarbetare är en viktig del av någonting större. Du är med och skapar en kommun där utveckling, kreativitet och nytänkande är viktiga delar av vår vision för framtiden.



ARBETSUPPGIFTER
Rollen som administratör är varierande och innebär många kontakter med både interna och externa aktörer dagligen. Du kommer att vara administrativt stöd och jobba på uppdrag i nära samarbete med områdeschef, rektor, andra ledande funktioner och medarbetare inom hela verksamhetsområdet Arbete och Utbildning.

I uppdraget ingår det att hantera elevadministration, vilket bland annat innebär att registrera in- och utskrivningar, placeringar, betyg och andra elevresultat i nära samarbete med vuxenutbildningens studie- och yrkesvägledare. Som administratör har du även ansvaret för posthantering, registrering, och arkivering. Du kan vara behjälplig i lokal ärendehantering kopplat till myndighetsutövning genom att ta fram olika typer av underlag för statistik och förberedelser av utskick av olika slag. Att vara administratör innebär även uppdrag som chefsstöd, bland annat Inom ekonomiområdet ingår det att hantera fakturor, göra konteringar, inköp och beställningar via ekonomisystemet.

Budget- och skuldrådgivningen är en lagreglerad verksamhet. Som budget- och skuldrådgivare kommer kan du hjälpa kommunens invånare med att få en överblick över sin ekonomi samt ge praktiska råd hur de ska hantera och prioritera sin ekonomi. En budget- och skuldrådgivare hjälper också till med beräkningar inför en skuldsanering, omprövning och överklagan av beslut om skuldsanering samt förhandling med fordringsägare
Rådgivningen syftar till ekonomisk rehabilitering och till att förebygga ekonomiska problem i hushållen framöver. Du jobbar även förebyggande genom olika möten, föreläsningar med mera. Utöver din täta kontakt med våra kommunmedborgare har du även mycket kontakt med myndigheter, företag och andra samhällsinstanser.


KVALIFIKATIONER
Du tycker om att ha ett brett kontaktnät, vara spindeln i nätet och arbeta med administration och utveckling. Vi ser att du har högskoleutbildning som arbetsgivaren anser lämplig. Du har god vana från arbete med administrativa uppgifter, statistik och rapporter och du uttrycker dig väl i tal och skrift. Office-paketet används dagligen, goda kunskaper i detta är därför ett krav.

Erfarenhet av arbete i Procapita, Visma Affärslösningar och PS Självservice är meriterande. Vidare ser vi att du är flexibel, strukturerad, drivande och ger förslag på förbättringar i det dagliga arbetet. Du är också professionell i ditt bemötande och ser möjligheter före hinder. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning meriterande är om du arbetat inom gymnasial eller kommunal vuxenutbildning.
Lockas du av möjligheten att bli en viktig del i ett engagerat och framgångsrikt team? Om ja, skicka din ansökan till oss.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet där vi förutsätter en kulturell medvetenhet och en tydlig kommunikationsförmåga.

B-körkort är ett krav.


ÖVRIGT
Hallstahammars kommun är ett finskt förvaltningsområde och vi ser gärna sökanden med kunskaper i finska i tal och skrift.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes vänligen men bestämt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hallstahammars kommun, VUX
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 juli 2020
  • Ansök senast: 31 augusti 2020

Liknande jobb


HR-administratör

HR-administratör

19 april 2024

15 april 2024

15 april 2024