Administratör/plankoordinator sökes till Upplands Väsby omgående

Administratör/plankoordinator sökes till Upplands Väsby omgående

Arbetsbeskrivning

Har du god vana av administrativt arbete och många kontaktytor? Läs mer om uppdraget nedan och sök tjänsten redan idag!

Om uppdraget

Vår kund, som är verksam inom samhällsplanering, söker en plankoordinator på heltid, med start omgående. Uppdraget löper fram till 2023-05-31, med möjlighet till förlängning. Du arbetar hos vår kund i Upplands Väsby, och har möjlighet att arbeta delvis på distans när du har kommit in i arbetet.

Dina arbetsuppgifter

Avdelningen där rollen är placerad arbetar med planeringen av den fysiska miljön, såsom mark, vägar, vatten och arkitektur. Avdelningen består av ungefär 30 personer som alla har en specialistkompetens. Det är en blandning av kön, åldrar och ursprung. Hos kunden är det högt i tak och alla försöker vara behjälpliga på olika sätt.

I denna roll ansvarar du främst för de administrativa bitarna av detaljplaneringen. Det är en lagstadgad process som måste drivas på ett speciellt sätt. Det handlar t.ex. om hur allmänheten får kännedom om de detaljplaner kunden driver, om vilka myndigheter som behöver vara inblandade i processen och hur lång tid de olika parterna får på sig att inkomma med yttranden om det förslag som tagits fram.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Administrera utskick till sakägare och andra remissinstanser under planprocessen
- Författa kungörelser
- Uppdatera hemsidan
- Sammanställa inkomna synpunkter vid samråd och granskning
- Administrativ hjälp, exempelvis att beställa material och utrustning, boka lokaler, koordinera olika aktiviteter, hantera och fördela inkommande mail, hantera fakturor, hålla koll på avtal, ansvara för arkivering, uppdatera byggherrelista och lokalförsörjningsplan, administrera licenser samt vara stöd vid nyanställning


Dina kvalifikationer

Vi söker dig som kan arbeta både i koordinatorstjänsten samt med rent administrativt arbete. Att utföra de uppgifter som krävs inom plankoordinatorstjänsten kräver stor noggrannhet och ett intresse att detaljgranska och följa upp. Eftersom det bara finns en i rollen är det även viktigt att du har lätt för att söka information själv och ta kontakt med andra för att få information. Då arbetsgruppen är ett socialt gäng är det bra om du har lätt för att prata med olika typer av människor.

Krav för tjänsten:

- Erfarenhet av relevanta arbetsuppgifter, exempelvis administration, och erfarenhet av att självständigt söka information
- En god förmåga att arbeta självständigt och förhålla dig till tidsplaner
- God systemvana och erfarenhet av att arbeta med Office-paketet
- Erfarenhet av administrativa uppgifter såsom redovisning samt registrering i digitala arkivsystem, kunden arbetar i LEX
- Tillräcklig ekonomisk kunskap för att kunna hantera fakturor och arbeta i digitalt system, kunden arbetar i Raindance
- Van med TEAMS
- Van vid att göra enklare ändringar på webbsidor
- Van med telefon och mailkommunikation med kunder/medborgare
- Van vid arkivhantering


Meriterande för tjänsten: - Erfarenhet av samhällsplanering
- Erfarenhet av personalhanteringssystemet Heroma


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Juuli Vainio, juuli.vainio@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 december 2022
  • Ansök senast: 26 maj 2023

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


23 april 2024

Koordinerande nyckelroll till Tega!

Koordinerande nyckelroll till Tega!

23 april 2024

Uppdrag som administratör på Swedbank! Start i maj.

Uppdrag som administratör på Swedbank! Start i maj.

23 april 2024

23 april 2024