Advisor inom Customer Service Firstline till DHL Freight i Växjö

Arbetsbeskrivning

Om oss
Inpeople är en HRM-partner till många av Sydostregionens mest framgångsrika företag. Vi erbjuder rekrytering, personaluthyrning och organisationsutveckling inom alla personalkategorier. Vår nisch är företag som vill ha hög kvalitet och ett perfekt resultat. Vi har huvudkontor i Växjö och cirka 150 anställda. Inpeople är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag.

Om företaget
DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg-och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 480 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom.

DHL Freights Kundservice i Växjö ansvarar för all kundservice gällande våra inrikesprodukter. Vi är cirka 150 medarbetare placerade i trevliga lokaler på Arabygatan 80 i Växjö.


Dina arbetsuppgifter
Till DHL i Växjö söker vi nu dig som brinner för att i alla lägen ge kunden bästa möjliga service. På ett serviceinriktat och professionellt sätt tar du med stort engagemang dig an uppgiften.

Din primära uppgift kommer vara att ta emot inkommande ärenden via telefon och mail. Du bokar transporter, svarar på förfrågningar om pågående transporter, tar emot reklamationsanmälningar, svarar på fakturaförfrågningar samt allmänna frågor från DHL:s kunder.

Uppdraget är långsiktigt och förväntas starta i mitten på maj. Uppdraget löper på heltid där du arbetar utifrån ett schema på vardagar dagtid. Ambitionen är att uppdraget ska övergå i en anställning hos DHL.



Din profil
Du som söker tar med stort driv och engagemang dig an en ny utmaning. Du trivs i en miljö där det är full fart och mycket att göra. Din arbetsmoral är hög och du har inställningen att ingenting är omöjligt. Du trivs med att ta ansvar och är lyhörd inför din omgivning. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Du har lägst gymnasieutbildning, god datavana och förmåga att enkelt sätta dig in i nya affärssystem. Vi ser gärna att du har erfarenhet av kundservice i någon form.

Då koncernsspråket är engelska behärskar du såväl svenska som engelska i både tal och skrift.

Som konsult på Inpeople har du en passion för att ge service. Du förstår att stort engagemang är avgörande för att ha nöjda kunder. Du tycker om att ta ansvar och kan fullt ut stå bakom vår laganda som vi kallar Inspirit.

Då urval sker löpande ser vi fram emot din ansökan redan idag. Välkommen!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Inpeople Sverige AB Växjö
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 29 april 2017

Liknande jobb


6 december 2022