Advisor / Rekryteringskonsult till snabbväxande rekryteringsbolag

Advisor / Rekryteringskonsult till snabbväxande rekryteringsbolag

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med på en resa i ett entreprenöriellt snabbväxande rekryteringsföretag i Sverige och Norge? Gillar du att tävla? Har du drivet, inställningen och ambitionen som krävs för detta, läs vidare!

Om Worko:
Worko startade 2011 i Stockholm med ambition om att utmana de traditionella rekryteringsföretagen. En förändrad arbetsmarknad kräver förändrad syn på att attrahera det skickligaste och mest jagade kandidaterna. Tillväxten har varit stark och vi har mottagit flertalet priser för tillväxt och pris för god arbetsplatskultur av Great Place to Work. 2019 startades det norska företaget inom koncernen med ambitionen av att bygga ett dream team inom försäljning, det har vi lyckats med! Därför är vi starkare än någonsin och har för avsikt att fortsätta växa i Sverige och Norge trots eventuella konjunktursvängningar med hänsyn till coronaviruset. Idag uppgår antalet medarbetare till 35 personer fördelat på kontoren i Stockholm och Oslo.

VAD VI ERBJUDER DIG:
Worko har utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser av Great Place to Work. Miljön genomsyras av framåtanda, laget före jaget och entreprenörskap. Stockholmskontoret är idag ca. 30 medarbetare och tanken är att vi skall bli många fler. Möjligheten att vara med på en otroligt stimulerande resa inom bolaget är stor, samtliga ledande befattningar idag är tillsatta internt. Vi ger folk chansen att växa i takt med att företaget och kundbasen växer.


Lönen består av månadslön och provision, Under första året är genomsnittslönen ca. 30 000 – 32 000 kr. Utöver detta har vi en rad starka förmåner, exempel på detta är obligatorisk träning varje onsdag kl. 16.00. Totala ersättningspaketet tål att jämföras!

Rollen:
Titeln för tjänsten är Advisor, det är precis så vi ser på det nämligen. Utgångspunkten är att vi tillsammans med våra kunder jobbar för att attrahera nya medarbetare som idag har ett arbete. Detta görs via headhunting arbete per telefon. Vi brottas dagligen med frågor och utmaningar kopplat till att hur vi ska sälja in och paketera våra kunders verksamhet, tjänster och anställningserbjudanden. Arbetet är väldigt försäljningslikt men med en touch av rekrytering/hr. Bästa av två världar!


Kontoret är vår utgångspunkt och telefonen och datorn är våra bästa vännner, dock behöver vi vara förberedda på att åka ut och träffa våra kunder för att diskutera och implementera ”best practice” enligt Worko-modellen. Vi håller inga arbetsintervjuer med det potentiella kandidaterna utan det gör kunden själv, vi skapar det initiala intresset för att sedan rådgiva båda parter att försöka finna en överenskommelse.


Vi tror inte på slumpen eller tur, därför mäter vi vårt arbete väldigt noggrant för att säkerställa att vi följer tilltänkt utvecklingsplan. Numbers game!

VEM ÄR DU?
Flytande i svenska är en absolut förutsättning för tjänsten. Du är nyfiken, hårt arbetande, initiativrik och självmotiverande. Du stimuleras av kontakten med andra människor och av att lära dig om olika branscher och roller. Vidare är du en "säljande person" som älskar att sälja in tankar och idéer till andra människor. Du har minst 2-3 års arbetslivserfarenhet och gärna i säljande roller, gärna per telefon. Du tvekar inte att agera även om du skulle sakna viss information - tvärtom inser du att lämna din comfortzone är ett måste för att utvecklas.


Ansökan:
CV och personligt brev skickas via karriärsidan. Pluspoäng till dig som ringer och säljer in dig själv först!


Startdatum:
Augusti 2020

Sammanfattning

  • Arbetsplats: WORKO AB Stockholm
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 27 maj 2020
  • Ansök senast: 1 juni 2020

Postadress

Katarinavägen 15
Stockholm, 11645

Liknande jobb


Vi söker en rekryterare

Vi söker en rekryterare

15 mars 2024

HR Assistant

HR Assistant

14 mars 2024

13 mars 2024