Affärsadministratör till SGDS Gruppen

Affärsadministratör till SGDS Gruppen

Arbetsbeskrivning

Om företaget

SGDS Gruppen där bland annat Dahl och Optimera ingår är ett handelsbolag vilket innebär att inköp, försäljning och logistik är vår kärnverksamhet. Vi ägs av den franska industrikoncernen Saint-Gobain och har över 100 års branscherfarenhet inom VVS. Vår vision är att vara den ledande värdeskaparen i branschen. På SGDS Gruppen drivs vi av att skapa värde för våra kunder, vi är marknadsledande och strävar efter att alltid göra allt lite bättre och att ge våra kunder det lilla extra. På Dahl är vi 1 200 engagerade medarbetare runt om i landet, från Ystad i söder till Kiruna i norr. Var och en och tillsammans strävar vi efter att upplevas som tillgängliga, tillförlitliga och kompetenta.

Din roll

I rollen som affärsadministratör till Key Account Managment teamet kommer du att bidra till en mer professionell KAM-organisation som bibehåller en hög tillförlitlighet i organisationen liksom upprätthåller en god struktur. Du kommer arbeta delge kundvård och statiskt till KAM-säljare, försäljningschefer och affärsområdeschefer. Du arbetar nära affären och bistår KAM-säljare, försäljningschefer och affärsområdeschefer med både statistik och kundvård. Du är med i prisprocessen. Du följer upp grundorsaker till avvikelser och utmanar till korrigerande åtgärder och förbättringar.

Tjänsten är ett föräldrarvikatiat som sträcker sig till slutet av augusti 2023. Det är ett konsultuppdrag med start så snart som möjligt.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Pris och matris beräkning/uppdatering
- Framtagning av olika former av statistik, inkluderad viss analys/utredning.
- Kundupplägg och registervård.
- Besvara samt hantera olika typer av frågeställningar rörande kund/avtal


Din profil

Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi ser att du har kunskap i program som hanterar stora datamängder, framför allt inom Excel, för att kunna kontrollera data, leverera statistik samt paketera utredningar på ett bra vis. Du ska ha goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, engelska ses som meriterande. Vi ser det även som meriterande ifall du har en ekonomiutbildning på eftergymnasial nivå.

För att lyckas i rollen behöver du kunna arbeta på ett strukturerat arbetssätt, vara noggrann och trivas med att arbeta självständigt och ta egna initiativ.

Rekryteringsprocessen

I denna rekryteringsprocess samarbetar SGDS Gruppen med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46704629320. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clevry
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 november 2022
  • Ansök senast: 17 maj 2023

Liknande jobb


19 april 2024

24 april 2024

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

24 april 2024