Affärsdriven och kreativ Projektsäljare sökes till Modexa!

Affärsdriven och kreativ Projektsäljare sökes till Modexa!

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Modexa AB grundades år 1993 och är ett privatägt bolag som bistår bostadsbolag runt om i Sverige med underhållsplanering och förstudier samt genomförande av renoveringsprojekt och löpande underhåll. Vi har rikstäckande organisation som ansvarar för hela kedjan; från produktion av lägenhetsanpassade koncept och samordnad logistik till installation i över 12 000 lägenheter årligen.

Modexa är specialister på att renovera lägenheter ”medan livet pågår”. Vi har metoden och kunskapen att skapa hållbara, genomtänkta och kostnadseffektiva lösningar med kvarboende hyresgäster. Vår affärsidé är enkel. Bevara det som är bra, analysera behovet noga och gör det mesta av jobbet i förväg – allt för att hålla ner kostnaderna och minimera tiden inne i hyresgästernas hem.

Vi vill hjälpa landets fastighetsägare att tänka smart, effektivt och hållbart, och därmed undvika stora hyreshöjningar som skulle göra bostadssituationen ohållbar för väldigt många människor. Det är det vi menar med att renovera medan livet pågår.

Läs mer om företaget på modexa.se.

Dina arbetsuppgifter
Din tjänst som Projektsäljare hos Modexa AB innebär försäljning mot byggföretag och andra branscher som jobbar mot bostadsbolag i projektform. Tjänsten innefattar många typer av arbetsuppgifter i syfte att utveckla och förvalta lönsamma långsiktiga affärsrelationer.
Du har ett övergripande ansvar för de målsättningar, strategier och riktlinjer som gäller inom ditt affärsområde.

Ditt arbete utförs mestadels ute hos kund som finns främst kring södra/mellersta Sverige. Vi uppskattar att det blir cirka två övernattningar/månad.

Dina primära arbetsuppgifter:
• Kundansvar för byggbolag och andra bolag som jobbar mot bostadsbolag.
• Prospektbearbetning.
• Bred bearbetning av våra kunder och prospekts utifrån ett strategiskt, taktiskt och operativt perspektiv.
• Bevakning och bearbetning av projektdatabaser.
• Bearbetning och kontakt med Hyresgästföreningen vid behov.
• Ansvarig för upphandlingar inom ditt ansvarsområde.
• Ansvarig för kalkyler, offerter och avtal i ditt ansvarsområde.
• Tätt samarbete med Regionansvariga inom entreprenad och övriga kollegor.
• Administrativa arbetsuppgifter.
• Upprätta försäljningsbudget, som följs upp månadsvis, tillsammans med närmaste chef.

Din profil
Vi söker dig som är affärsdriven, förtroendeingivande och har förmågan att skapa och vårda långsiktiga, goda relationer med både kunder och medarbetare. Erfarenhet från komplex försäljning, teknisk arbetslivserfarenhet och/eller relevant branschvana är meriterande.
I allt ditt arbete är det centralt att alltid ha kunden i fokus och ha en affärsmässig approach.

För att lyckas i rollen bör du vara lyhörd, engagerad och kommunikativ. Du är driven, strukturerad och van vid att arbeta självständigt med stort kundfokus och en hög serviceanda. Vidare är du tekniskt lagd, lösningsfokuserad och trivs med att vara ute hos kund.

Du har relevant kunskap inom Excel och andra Officeprogram samt kommunicerar obehindrat både i tal och skrift på svenska och engelska. Företaget arbetar i Pyramid.

För att trivas i denna roll tror vi att du är en självgående och driven person som gillar utmaningar där kreativitet och problemlösning är viktiga ingredienser.

Vi erbjuder dig en nyckelroll i ett kreativt bolag med hög teamkänsla och goda möjligheter att utvecklas, ta ansvar och påverka.

Tjänstebil ingår.

Rekryteringen genomförs i samarbete med Söder & Co.
Ansök och läs mer via vår hemsida: www.soderco.se.
Sista ansökningsdag: 2022-06-05. Ansökningarna behandlas löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag!
För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Jessica Jönsson på tel. 0707-27 90 99.

Sammanfattning

Liknande jobb


30 juni 2022