Affärsområdesansvarig hos sektion järnväg

Affärsområdesansvarig hos sektion järnväg

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Sektion Järnväg arbetar med resenären, samhället och våra ekonomiska ramar i fokus tillsammans med våra samarbetspartners, staten, kommuner, våra medarbetare och privata aktörer. Utöver arbetet med avtal deltar sektionen i styrgrupper och projektgrupper för investeringsprojekt kopplat till Tvärbanan, Roslagsbanan, Spårväg City, Pendeltåg, Saltsjöbanan, Spårvägsmuseet och Slussen. 

Tjänsten som Affärsområdesansvarig innebär att du ska;
- Leda uppföljningen av avtal med trafikutövaren och säkerställa interna leveranser till trafikavtalet
- Leda, samordna, coacha och planera för de resurser som är tilldelade specifikt för uppföljning av trafikavtalet  
- Leda dialoger och förhandlingar med trafikutövaren samt övriga aktörer t ex Trafikverket, övriga regioner, kommuner och samverkanspartners
- Ansvara för driftbudget
- Ansvara för ekonomiska dialoger med upphandlad trafikutövare och övriga sektioner kopplat till det specifika verksamhetsområdet
- Leda affärsmöten med trafikutövarens ledningsgrupp
- Ansvara för dokumentation, avtal och överenskommelser enligt Trafikförvaltningens regelverk
- Ansvara för fakturering-, budget-, och prognosarbete
- Ansvara för intern styrning och kontroll genom uppföljning av revisionsrekommendationer och riskhantering
Tjänsten har många dimensioner, aspekter och krav som behöver balanseras mot ställda mål i avtalet för att våra resenärer ska få det de har betalat för. 
Vad vi kan erbjuda dig
Enligt våra medarbetare är vår samlade kompetens och det gemensamma engagemanget utmärkande för vår verksamhet. Här finns också chefer och ledare som jobbar för att skapa och bibehålla ett öppet klimat. Tillsammans bidrar vi till Stockholms samhällsutveckling genom att bygga och utveckla en hållbar, modern och tillgänglig kollektivtrafik för miljontals invånare. Vårt uppdrag – den gemensamma resan.   
Hälsa och motion är viktigt för oss. Förutom friskvårdsbidrag anordnar vi Hälsospåret två gånger per år, vår friskvårdssatsning som innehåller en rad olika hälsofrämjande aktiviteter.
Fler förmåner som anställd:

-SL Access-kort
- Löneväxling till pensionen
- Flextid
- Goda möjligheter till kompetensutveckling
-  Hälsoundersökning vartannat år
Vi sitter i trevliga lokaler på Västra Kungsholmen. Hit tar du dig enkelt med kollektivtrafiken. 
Vad vi söker efter
Personlig mognad, god samarbetsförmåga och god administrativ förmåga är egenskaper som vi önskar att du har och som kommer hjälpa dig lyckas i rollen. 
Vidare har du: 
-    högskoleutbildning inom ekonomi, juridik eller annan relevant utbildning.
-    minst 2 års erfarenhet av att säkerställa leveranser i affärer genom tydlig styrning och uppföljning inkl. budget- och planeringsansvar.
-    minst 3 års dokumenterad erfarenhet av att framgångsrikt deltagit i/lett affärsdialoger/förhandlingar med leverantörer och andra intressenter.
-    minst 2 års erfarenhet av att leda och följa upp andra medarbetares prestationer. 
Tjänsten förutsätter att du har mycket god kommunikativ förmåga och mycket god kunskap i svenska språket, i både tal och skrift.
Meriterande för denna roll är att du har viss kunskap inom spårtrafikområdet inklusive en viss kunskap om spårfordon, infrastruktur och spårtrafik. Vidare är det meriterande om du har erfarenhet av fakturerings-, budget-, och prognosarbete. 
Startdatum enligt överenskommelse.
Information och ansökan
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Mattias Sjöström-Varg, tfn 08 – 786 37 19. Vi använder tester för att säkra objektiva bedömningar i samband med urval. Ansökan sker via vår hemsida, vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Endast CV önskas.
Ansök redan i dag eftersom intervjuer kan ske löpande. Sista ansökningsdag är 2021-08-29. Vi ser fram emot din ansökan!
Fackliga kontaktpersoner
Amir Sokolović, SACO, tfn 08-123 337 06
Marita Lönnroth, Vision, tfn 08-123 339 92
Thérèse Juvall, Akademikerförbundet SSR, tfn 08-123 139 42
Webb och sociala medier
För mer information om hur det är att jobba hos oss, besök vår karriärsida www.sll.se/tfjobb. Du hittar oss också på Linkedin. 
Nyckelord: Affärsområdesansvarig, avtal

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Magnusson
08-736 28 47
Sophia Blåvall
08-686 16 25
Erika Flodström
08-686 1822
Åsa Sönnergaard

Sophia Blåvall

Sophia Blåvall

Katarina Thomasson
08-736 11 26
Jannica Chinos

Matts Henriksson

Jannica Chinos
070-7863674

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Trafikförvaltningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 augusti 2021
  • Ansök senast: 29 augusti 2021

Besöksadress

Lindhagensgatan 100
None

Postadress

11218
0180, 11218

Liknande jobb


Interim e-handelschef sökes till kommun i Stockholm

Interim e-handelschef sökes till kommun i Stockholm

5 april 2024

Affärsområdeschef inom Belysning

Affärsområdeschef inom Belysning

26 mars 2024