Affärsområdeschef för Anläggning & Miljö

Affärsområdeschef för Anläggning & Miljö

Arbetsbeskrivning

Företagsinformation

Centralen är ett av regionens ledande transportföretag med ca 30 medarbetare som sysselsätter 200 personer och 200 fordon. Centralen har verksamhet inom; Fjärr & Distribution, Miljö & Drivmedel samt Anläggning & Entreprenad. Centralen är helhetsleverantören som ligger steget före, och är det naturliga valet för alla som söker hållbar miljö, kvalitet och goda affärer inom transport och logistik. Centralen har cirka 70 delägare och omsatte 2019 över 385 miljoner kronor.

Tjänstebeskrivning

Lastbilscentralen i Tvåstad AB är inne i en expansiv fas där vi nu samlar flera viktiga affärsområden under ett chefsansvar. Vi söker härmed en Affärsområdeschef för verksamheten som vi valt att kalla Anläggning & Miljö.
Inom affärsområdet ligger vikten på områdena anläggning, entreprenad, miljöhantering och drivmedel som tillsammans omsätter drygt 275 miljoner kronor.

Rollen kommer att ha tydligt fokus på tillväxt och den fossilfria omställningen inom företaget.
Som Affärsområdeschef får du en varierande vardag med allt ifrån dagliga operativa frågor, kundrelationer till strategiarbetet som skall ta verksamheten in i framtiden.
Du kommer att få möjlighet att driva affärsområdet mot utmanande mål tillsammans med anslutna delägare, medarbetare och övriga funktioner inom Centralen.

Du har resultatansvar och är en del av företagets ledningsgrupp. I din roll som Affärsområdeschef leder du arbetet inom försäljning och transportplanering, ca8 medarbetare.
Placeringsort är Vänersborg och du rapporterar till VD.


Kvalifikationer

Vi är övertygande om att den vi söker har genuint intresse för ledarskap och affärsutveckling.
Du har mångårig erfarenhet av arbete som chef inom ett eller flera områden kopplat till anläggning, transport och miljöhantering.
Dina personliga egenskaper som gör dig till en god ledare kommer vi att lägga stor vikt vid och att leda verksamhet i en förändring ser vi som en självklar erfarenhet.
Vi ser gärna att du har erfarenhet från privata eller offentliga upphandlingar.

För rollen krävs att du har mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska, både i tal och skrift. Du behöver även vara en god användare av Officepaketet.
Vi vill att du skall vara redo att testa nya utmaningar och vill utvecklas tillsammans med oss.

I din roll kommer du få stora möjligheter att få vara med och bidra samt påverka. Vi är inne i en expansiv fas där många roliga och intressanta utmaningar ligger framför oss. Vi är en liten organisation där alla jobbar nära varandra. För oss är det viktigt att vara flexibel och snabb till beslut, allt för att möta en marknad i ständig förändring. Trivs du på en arbetsplats med stort affärsfokus, mycket energi och nära till skratt, då kan du mycket väl vara vår nästa chef!

Ansökan

I denna tjänst har vi valt att arbeta tillsammans med Premier Rekrytering.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Malin Andersson på telefon 0707-858648 eller e-post malin.andersson@premier.se
Vi kommer att arbeta med löpande urval, så vänta inte med att skicka din ansökan via Premiers hemsida www.premier.se. Sista ansökningsdag 2021-01-10.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Moberg
033-136806
Magnus Fagerberg
0707-85 86 37
Anders Kristiansen

Pernilla Björn
0707858638
Malin Andersson
0707-858648
Marcus Andersson
0725-133900
Anders Kristiansen
0707858647
Lisa Hed
0722-534492
Magnus Fagerberg

Magnus Lindberg
0707858642

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Premier Service Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 december 2020
  • Ansök senast: 10 januari 2021

Besöksadress

Torggatan 5, Trollhättan
None

Postadress

Torggatan 5
Trollhättan, 46134

Liknande jobb


Affärsområdesansvarig Rådgivning

10 maj 2021

10 maj 2021

10 maj 2021