Affärsområdeschef till Lastbilscentralen i Tvåstad

Affärsområdeschef till Lastbilscentralen i Tvåstad

Arbetsbeskrivning

Företagsinformation

Centralen är ett av regionens ledande transportföretag med ca 30 medarbetare som sysselsätter 200 personer och 200 fordon. Centralen har verksamhet inom; Fjärr & Distribution, Miljö & Drivmedel samt Anläggning & Entreprenad. Centralen är helhetsleverantören som ligger steget före, och är det naturliga valet för alla som söker hållbar miljö, kvalitet och goda affärer inom transport och logistik. Centralen har cirka 70 delägare och omsätter över 385 miljoner kronor.

Tjänstebeskrivning

Lastbilscentralen i Tvåstad AB är inne i en expansiv fas där vi nu söker en ny chef till affärsområdet, Distribution & Fjärr.
Inom affärsområdet ligger vikten på områdena distribution, fjärrtransporter och terminal som tillsammans omsätter drygt 110 miljoner kronor.
Rollen kommer att ha tydligt fokus på tillväxt och den fossilfria omställningen inom företaget.

Som Affärsområdeschef får du en varierande vardag med allt ifrån dagliga operativa frågor och kundrelationer till strategiarbetet som skall ta verksamheten in i framtiden.
Du kommer att få möjlighet att driva affärsområdet mot utmanande mål tillsammans med anslutna delägare, medarbetare och övriga funktioner inom Centralen.
Du har resultatansvar och är en del av företagets ledningsgrupp. I din roll som Affärsområdeschef leder du arbetet inom försäljning och transportledning för ca.10 medarbetare.
Placeringsort är Vänersborg och du rapporterar till VD.


Kvalifikationer

Vi ser gärna att du har erfarenhet från transportupphandling eller transportförsäljning.
Du har mångårig erfarenhet av arbete som chef eller ledande befattning inom ett eller flera områden kopplat till godstransporter, materialhantering och logistik.
Den vi söker har idag ett genuint intresse för logistik, ledarskap och affärsutveckling.
Dina personliga egenskaper som gör dig till en god ledare kommer vi att lägga stor vikt vid och att leda verksamhet i förändring ser vi som en självklar erfarenhet.
För rollen krävs att du har mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska, både i tal och skrift. Du behöver även vara en god användare av Officepaketet.
Vi vill att du skall vara redo att testa nya utmaningar och vill utvecklas tillsammans med oss.

I din roll kommer du få stora möjligheter att få vara med och bidra samt påverka. Vi är inne i en expansiv fas där många roliga och intressanta utmaningar ligger framför oss. Vi är en liten organisation där alla jobbar nära varandra. För oss är det viktigt att vara flexibel och snabb till beslut, allt för att möta en marknad i ständig förändring. Trivs du på en arbetsplats med stort affärsfokus, mycket energi och nära till skratt, då kan du mycket väl vara vår nästa chef!

Ansökan
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Petra Borg, Ekonomichef på telefon: 0520-47 70 19 eller e-post: petra.borg@centralen.se eller Niklas Blom VD på telefon: 0520-47 70 22 eller e-post: niklas.blom@centralen.se

I tillsättning av denna tjänst samarbetar vi med Premier Rekrytering och du kan enkelt skicka din ansökan via deras hemsida www.premir.se. Sista ansökningsdag 2021-11-14.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Moberg
033-136806
Magnus Fagerberg
0707-85 86 37
Anders Kristiansen

Pernilla Björn
0707858638
Malin Andersson
0707-858648
Marcus Andersson
0725-133900
Anders Kristiansen
0707858647
Lisa Hed
0722-534492
Magnus Fagerberg

Magnus Lindberg
0707858642

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Premier Service Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 oktober 2021
  • Ansök senast: 14 november 2021

Besöksadress

Torggatan 5, Trollhättan
None

Postadress

Torggatan 5
Trollhättan, 46134

Liknande jobb


21 oktober 2021

21 oktober 2021

Business Manager ORS Sweden

Business Manager ORS Sweden

20 oktober 2021

19 oktober 2021