Affärsutvecklande inkubatorchef till Inova

Arbetsbeskrivning

Inova är en stiftelse som utvecklar människor och affärsidéer till växande företag. För att lyckas med det har vi ett arbetssätt som bygger på att affärsidéer fångas upp och granskas. Visar det sig att de har potential att bli framgångsrika, erbjuder vi det stöd som behövs för att de ska kunna utvecklas.
Inovas verksamhet är öppen mot alla branscher och vi samarbetar med flertalet aktörer inom såväl näringsliv och universitet som offentlig sektor.

Vår uppgift

Inovas uppgift är att bidra till att det startas fler växande aktiebolag i Värmland. För att nå dit behövs bra idéer som med vårt stöd kan bli bra företag. Därför arbetar vi för att skapa ett öppet och idérikt företagsklimat som på sikt leder till framgångsrika affärer och fler arbetstillfällen i regionen.

 



 

Till vår inkubator söker vi nu en affärsutvecklande inkubatorchef

Arbetsuppgifter

Inova har högt ställda mål, att gå från nr 15 (av 46) till att bli en av Sveriges fem starkaste inkubatorer. För att nå detta mål kommer du att arbeta tätt tillsammans med Inovas verksamhetsledare.

Jobbet innebär att leda och koordinera rådgivning till entreprenörer och företag som befinner sig i Inovas process, från företagsstart till senare skeden.

I ditt jobb kommer du också att arbeta operativt som rådgivare och coach till en handfull spännande företag bland annat med att utveckla deras affärsmodeller, försäljningsstrategier, finansieringsrundor/kapitalanskaffning, internationalisering och strategisk planering.

Du har:

• praktisk erfarenhet och god förståelse för processen kring att starta och bygga företag kombinerat med ett brinnande intresse för detsamma
• erfarenhet av att jobba i ledningsgrupp och/eller styrelse, gärna internationellt.
• akademisk utbildning inom ekonomi och/eller teknik, gärna industriell ekonomi.
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska.


Du har också:

• många kontakter du gillar att underhålla och en telefonbok du ständigt jobbar för att fylla på.
• appar som gör att du har ständig omvärldskoll.
• förmåga att se andra och ställa dig själv i bakgrunden.


Extra plus om du har:

• drivit eget tillväxtföretag/startup.
• dokumenterad erfarenhet av försäljning och marknadsföring


Du får:

• Arbeta tillsammans med företagsledare och beslutsfattare med makt att påverka Värmlands framtid.
• Vara en del av företag som kan bli nästa succé på marknaden.
• Många kunniga och spännande kollegor både nationellt och internationellt.
• Inspirerande arbetsmiljö med jobbgrannar som håller på med företagande, forskning, uppfinningar och produkt-/tjänsteutveckling. Ett Maker’s Space stimulerar kreativiteten med verktyg från 3D-skrivare till hammare och spik.
• Värmländskt kaffe ur en italiensk kaffemaskin.


I denna rekrytering är Karin Vangstad ansvarig rekryteringskonsult och henne når du enklast på karin.vangstad@qtym.se. Senaste ansökningsdag är 28 augusti. Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: QTYM AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid -
  • Publicerat: 1 juli 2015

Liknande jobb


Business Application Specialist

Business Application Specialist

22 december 2022

22 december 2022

Strategy Analyst Intern

21 december 2022