Affärsutvecklare med fokus B2B sökes till textilindustrin

Arbetsbeskrivning

Vill du utveckla affären inom den tekniska textilindustrin, samt brinner för B2B? Då är detta rätt tjänst för dig. Tveka inte att söka. Urvalet sker löpande!

Dina arbetsuppgifter

I rollen som affärsutvecklare kommer du ta ansvaret att utveckla textil i form av vävar till mattor och möbler för Sveriges marknad. Du kommer att genomföra säljmöten och marknadsaktiviteter som gemensamt tagits fram av försäljningsavdelningen och marknadsavdelningen. Föreslå nya idéer för att passa värderingar och kundens behov är också en uppgift du har som affärsutvecklare.

Dina uppgifter kommer också att vara:

- Lokaliserar eller föreslår samarbete genom att kontakta potentiella partners; upptäcka och utforska affärsmöjligheter.
- Ansvarig för relationerna med nuvarande kunder, agenter och distributörer lokalt förankrade
- Förhandlar med lokala distributörer och retail nätverk och / eller andra kunder
- Kontakta och etablera kontakt med möbeltillverkare.
- Kontakta/lokalisera designers, dekor studior och andra intressenter
- Hitta nya marknader




Om företaget

Vår kund är ett välkänt företag världen över inom teknisk textilindustri och är riktmärket för utomhustyger. De arbetar med lösningar för solskydd, utomhusmiljöer, heminredning och båtutrustning. Vår kunds syfte är att förbättra människors livsmiljö i deras hem men också på arbetet.

Din profil

I rollen som affärsutvecklare vill vi se att du trivs i ett självständigt arbete där du får planera dina dagar. Du bör ha ett intresse för design och har en viss kännedom om branschen. Du är en ödmjuk och förtroendeingivande person med stort driv och målfokus. Du trivs i en relationsskapande roll med långsiktigt tänk. Du får gärna vara nyfiken för dekoration- och designaspekter.

Skallkrav:
- 1 års erfarenhet inom B2B försäljning
- Mycket goda kunskaper i engelska.
- B-körkort
- Du talar och skriver svenska
- Kunskaper i MS Office. (Excel, Word och PowerPoint)

Meriter:
- Erfarenhet av branschen
- Franska


Om oss

Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst förmedlar vi på Framtiden AB kontakten men du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget.

Villkor

Start: Enligt överenskommelse
Ort: Göteborg
Arbetstider: 8-17


Vi behandlar ansökningar löpande, skicka in din redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 12 augusti 2016

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


Proffsbutikssäljare till StoShop i Kista

Proffsbutikssäljare till StoShop i Kista

27 oktober 2020

27 oktober 2020

22 oktober 2020