Air planner till American Express Global Business Travel

Arbetsbeskrivning

Har du minst 1-2 års erfarenhet från resebranschen och en liknande roll samt är redo att ta dig an en ny utmaning? Missa då inte denna chans att få arbeta som air planner på internationella American Express Global Business Travel i ett team med engagerade medarbetare!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för American Express Global Business Travels räkning en air planner till avdelningen för meeting and event. Tjänsten är på heltid fram till mitten av februari med chans till långsiktig förlängning. Du kommer sitta i nya fräscha lokaler vid Liljeholmen i Stockholm eller vid Nordstan i Göteborg. Du kommer arbeta i ett tajt team som i dagsläget består av sex medarbetare där man rapporterar till teamledaren.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och American Express Global Business Travels önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic
Work

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos American Express Global Business Travel.

ARBETSUPPGIFTER
Som air planner kommer du till en början huvudsakligen arbeta med att stötta kollegorna i teamet group air och andra team på avdelningen med all sorts biljettbokning för kunder runt om i världen, främst gäller det tåg- och flygbokningar. Du kommer arbeta med olika kunder, både lokala och globala. Din uppgift blir att ta emot förfrågningar via mail och telefon från kund och internt och göra offerter samt utföra bokningsbekräftelser av biljettbokning. Vidare ansvarar du även för avbokningar och ändring av utförda bokningar. Du kommer hantera både individuella- och gruppbokningar. I dina arbetsuppgifter kommer det även ingå biljettering av tåg- och flygbiljetter dock finns även stöd för detta av projektadministratörerna i teamet. På sikt kommer du även själv ansvara för hantering och projektledning av egna transportbokningar och då i direktkontakt med kund. Tjänsten inleds med en upplärningsperiod.

Du kommer till exempel att;


* Utföra transportbokningar över hela världen
* På sikt själv ansvara för projekt/uppdrag av transportbokningar
* Löpande uppdatera projektets/uppdragets budget/totalkostnader till kund och internt samt ansvara för fakturering i enlighet med avtal
* Ansvara för deltagarhantering vid bokingar


Tjänsten passar dig som har tidigare erfarenhet från resebranschen och nu vill ta nästa steg i karriären på ett internationellt företag med ett väletablerat varumärke.

VI SÖKER DIG SOM
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet och kännedom från resebranschen. Du har minst 1-2 års erfarenhet från en liknande tjänst, förslagsvis har du tidigare arbetat på resebyrå eller inom meeting and events. Vidare ser vi att du även har erfarenhet av transportbokningar, med fördel har du tidigare arbetat med bokning av gruppresor.

Efterfrågade specifika kompetenser;


* Goda kunskaper i bokningssystemet Amadeus
* Flytande i det svenska och engelska språket både i tal och skrift då du dagligen kommer använda dig av dessa två språk i kommunikation med kunder och leverantörer
* Goda kunskaper i Officepaketet


Det är meriterande om du tidigare arbetat med biljettering samt har en utbildning som diplomerad resekonsult.

Som person är du effektiv och kan hantera ett högt arbetstempo då man ofta kommer arbeta utifrån deadlines. Du uppskattar när det händer mycket under en arbetstag och har en god förmåga att prioritera om ditt arbete vid behov samt att du även har ett strukturerat arbetssätt. Vidare ser vi att du är duktig på att samarbeta med andra och motiveras av kundkontakt och att ge förstklassig service till kunder.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, fram till mitten av februari med chans till förlängning
* Arbetstid: Kontorstider, 38,5 h / arbetsvecka
* Placering: Liljeholmen i Stockholm eller Nordstan i Göteborg
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på snt01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar, hör gärna av dig där!


Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet.


* Vårt erbjudande till dig som heltidskonsult hos Academic Work inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef också rabatter och erbjudanden genom vår konsultportal. Läs mer om vårt erbjudande här


SKYDD FÖR DIN PERSONLIGA INTEGRITET
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

INFORMATION OM FÖRETAGET
American Express Global Business Travel erbjuder heltäckande hantering av program för affärsresor och möten – för företag av alla storlekar och inom alla branscher – med den främsta bokningstekniken, smarta analysverktyg, globala strategiska partnerskap och exceptionella tjänster.

American Express Global Business Travel har en närvaro i närmare 140 länder på sex kontinenter vilket gör att dem alltid finns i närheten av sina kunder och kan hjälpa kunderna i deras verksamhet, var de än bedriver den.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Mitten av februari Kontorstider
  • Publicerat: 24 november 2016

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Resehandläggare

Resehandläggare

24 september 2020

Reseadministratörer

Reseadministratörer

21 april 2020

Reseadministratörer

Reseadministratörer

21 april 2020

Reseadministratörer

Reseadministratörer

21 april 2020