Akademikliniken Stockholm söker IT Support Tekniker

Akademikliniken Stockholm söker IT Support Tekniker

Arbetsbeskrivning

Akademikliniken Stockholm söker IT Support Tekniker
Är du lösningsorienterad och serviceinriktad med bred kunskap inom IT? Då har vi en spännande möjlighet för dej att gå med i vårt team som IT support Tekniker och växa tillsamman med Akademikliniken.
Om Akademikliniken
Akademikliniken grundades 1991 i Stockholm och är idag ledande i Norden. Vi erbjuder plastikkirurgi, estetiska behandlingar och hudvård i världsklass. Visionen är ”Världens nöjdaste kunder. Med sej själva”. Mer än 60 000 operationer och behandlingar genomförs varje år på egna kliniker i Skandinavien av legitimerad, auktoriserad och certifierad personal, som tillsammans leder utvecklingen framåt.
Ansvarsområden
Som IT Support Tekniker på Akademikliniken jobbar du nära verksamheten och erbjuder daglig operations- och systemstöd till användarna genom att felsöka och följa upp tekniska problem. Du ansvarar för att våra slutanvändare får det nödvändiga IT -stödet de behöver för att utföra sitt dagliga arbete. Det är viktigt att du har god pedagogisk förmåga när du kommunicerar med användarna.
Du är tillmötesgående och professionell i din yrkesroll och du brinner för att leverera service och kvalitet i allt du gör.
Arbetsuppgifter
Identifiera och felsöka problem relaterade till mjukvara, hårdvara, nätverk, skrivare och servermiljö.
Administrera Mac & Windows OS, Office365 och Office 365 Admin, VPN, Active Directory och SharePoint.
Se till att Office365 konfiguration följer Microsofts best practice.
Rapportera och följa upp incidenter gentemot användare och IT leverantörer.
Kommunicera med verksamheten kring eventuella driftstörningar eller uppdateringar i applikationer eller infrastruktur.
Delta i mindre uppdateringar av serverapplikationer, koordinera driftpartners vid till exempel uppgraderingar och patchningar.
Skapa och upprätthålla teknisk dokumentation för IT avdelningen.
Felsöka med hjälp av driftpartner vid driftstörningar eller nätverksproblem på olika siter i Sverige, Norge eller Danmark.

Kvalifikationer
3+ års erfarenhet i en liknande roll.
Goda kunskaper inom Microsoft Windows (Server och Klient), Microsoft Active Directory, Azure AD, SharePoint och Apple Mac OS (Klient).
Mycket god förståelse inom serveradministration, systemförvaltning, nätverksdrift, infrastruktur, säkerhet och användarsupport.
Förmåga att förklara IT på ett pedagogiskt sätt som användare förstår.
Förståelse för sekretess, GDPR och Informationssäkerhet.
För att lyckas i rollen behöver du vara serviceinriktad med teknisk kompetens och ha ett stort intresse för IT.
Kommunicera flytande på engelska och svenska i tal och skrift.

Meriterande
Innehar eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande.
Jobbat med nätverk, Azure AD, MS Windows Server och klient, Apple Mac.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Storängsbotten Stockholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 december 2021
  • Ansök senast: 2 januari 2022

Postadress

Storängsvägen 10
Stockholm, 11542

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024