Alkohol/tobakshandläggare

Alkohol/tobakshandläggare

Arbetsbeskrivning

I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister samt 214 andra yrkesbefattningar. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar ”Balans i livet”. Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena – hur människor mår, blir bemötta och kan växa – eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.

”Ibland regnar det och då behöver vi skydd av ett paraply. Men så kommer solen fram igen och då klarar vi oss utan paraply.”  Så ska vi på socialförvaltningen arbeta – som ett paraply. Vi finns här när faluborna behöver oss. Vi bemöter dem lika respektfullt som vi bemöter varandra. Vi utgår från människors lika värde och ett respektfullt bemötande. Vi inser vikten av allas delaktighet, vilket syns i vårt engagemang. Vi har alltid barnens bästa i fokus.

Vår verksamhet omfattar bland annat stöd till barn, ungdomar och familjer, stöd till personer med riskbruk, missbruk- eller beroendeproblematik, ekonomiskt bistånd till enskilda och familjer samt tillståndsgivning för servering av alkohol.

Arbetsuppgifter
I rollen som alkohol- och tobakshandläggare kommer du att arbeta med:

- ansökning och utredning av serveringstillstånd och tobakstillstånd.
- yttre tillsyn av serveringsställen och försäljningsställen av tobak, folköl och receptfria läkemedel.
- inre tillsyn vilket innebär ekonomisk kontroll och lämplighet.
- samverkan med andra myndigheter såsom polismyndigheten, skatteverket, räddningstjänsten osv.
- information och fortbildning till kunder och samarbetspartner. 

Kvalifikationer
Utbildning och erfarenhet

- adekvat högskoleutbildning med inriktning på social-, ekonomisk-, samhällsvetenskaplig-, juridisk-, eller motsvarande inriktning eller tidigare erfarenhet av handläggning inom området
- förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift
- tidigare utredningsarbete
- tidigare erfarenhet av myndighetsarbete
- körkort (B) krävs eftersom kontoret sköter tillsyn i sju kommuner

Personliga egenskaper

Ansvarstagande och flexibel, serviceinriktad samt god samarbetsförmåga.

Det är meriterande om du har..

Erfarenhet av tillsynsarbete

Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning. Tillträde efter överenskommelse.

Viss tjänstgöring kvällar och helger förekommer.

Upplysningar

Ylva Renström, förvaltningschef: ylva.renstrom@falun.se 023-83 000

Facklig företrädare

Christina Johansson, Vision, tel: 023- 83 000

Jan Nyberg, SSR, tel: 023-83 000 

Kontaktinformation
Ylva Renström, Socialchef

Arbetsplats
Hantverkaregatan 6

791 60 Falun

Kontaktpersoner på detta företaget

Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström

Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 7-Eleven
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 februari 2020
  • Ansök senast: 4 mars 2020

Besöksadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM

Postadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM, 11456

Liknande jobb


Exploateringshandläggare

Exploateringshandläggare

21 september 2020

21 september 2020

Handläggare för investeringsstöd

21 september 2020

21 september 2020