Analytisk Business Controller till Saab Kockums

Analytisk Business Controller till Saab Kockums

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Saab stärker sitt team och söker en Business Controller som vill arbeta i ett team som fokuserar på optimala resultat, lönsamma projekt och utveckling av organisationen. Om du vill arbeta i en spännande och expansiv verksamhet där du stödjer beslutsfattare och verkligen skapar värde, är detta en roll för dig!

Dina arbetsuppgifter
Som Business Controller ansvarar du för att stödja våra affärsenheter och projekt, från upphandlingsgranskningar till leverans och beräkningar, finansiell planering och rapportering. Rapportering inom projekt, styrgrupper och ledningsgrupper är pågående uppgifter. Förbättringsarbetet kommer att vara en del av din vardag inom projekt samt inom företagets controllerfunktion. Det innebär att du får en roll med utmanande och intressanta uppgifter och en möjlighet att självständigt utföra ditt arbete.

Din profil
För att lyckas och trivas i din roll behöver du ha ett proaktivt och affärsmässigt förhållningssätt samt ett strukturerat och analytiskt sinne. Vi söker dig som kan utmana organisationen på ett stöttande sätt för att vi ska kunna leverera utmärkta resultat. Vidare har du ingående förståelse för vad som driver lönsamhet. Då du kommer arbeta med många olika chefer och kontaktpersoner är det viktigt att du tycker om sociala kontakter och har en möjlighet att snabbt skapa förtroende bland människor omkring dig.

• Du ansvarar för planering, rapportering och konsolidering av finansiella rapporter för BA Saab Kockums utifrån såväl externa som interna krav.
• Du få en viktig roll inom Finance, det krävs att du tar ett proaktivt, seniort ansvar för att fånga upp och till hög grad själv driva anpassningar, förändringar och utveckling.
• Det är en konsoliderande roll; du ansvarar för och har förmåga att koordinera, samarbete och proaktivt i att hålla ihop leveranser inom Finance.
• Kunskap krävs inom rapportering, koncernrapportering, redovisning och finansiella verktyg (inom Saab Mercur, BWO och Excel)
• Sammanställa, verifiera och på hög nivå analysera finansiell information för extern och intern rapportering
• Sammanställa, verifiera och analysera Cash flow utfall samt kort- och långsiktiga prognoser
• Fånga upp och implementera nya rapporteringskrav
• Förvalta och drifta Mercur samt samverka med övriga inom Finance så att allt är redo inför månadsbokslut, budget, estimates och short forecast
• Kravställa och utveckla Mercur i samverkan med systemgruppen utifrån nya rapporteringskrav internt och externt

Vad du kommer att vara en del av

Du kommer att ingå i ett team som rapporterar till Saab Kockums ekonomichef. Vi har gått framåt de senaste åren och arbetar mot tydliga mål tillsammans. Det finns även stort möjlighet att påverka sitt vardagliga arbete. Denna rollen är väldigt bred men vi hoppas att det är just du som antar denna utmaning och ansluter till oss med nyfikenhet och ett analytiskt sinne.


Ansökningsförfarande
VI kommer arbeta med löpande urval så vi ser gärna att du inkommer med ansökan så fort som möjligt, dock senast 16 augusti. Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Richard Herbertsson, richard.herbertsson@skill.se, 0455-10401.

Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 juli 2020
  • Ansök senast: 16 augusti 2020

Liknande jobb


28 november 2023