Anhörigkonsulent till Lekebergs kommun

Arbetsbeskrivning

Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Mångfald, integration och jämställdhet är obligatoriska faktorer i alla beslut. Lekebergs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetar- och ledarskapet präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.
Vi har landsbygdens fördelar med attraktivt boende i naturliga miljöer, ett rikt kultur- och fritidsliv, bra företagsklimat och vi satsar på skolan. Inom vård- och omsorg jobbar vi för trygghet, valfrihet och respekt.
I Lekebergs kommun ska du kunna leva ditt liv som du vill utifrån din bakgrund, nutid och framtid. Med goda kommunikationer är det aldrig långt till det större utbudet i storstaden.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vill du vara med på resan?

Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se



ARBETSUPPGIFTER
Socialförvaltningens verksamhet är under ständig utveckling och förändring. Tillsammans med dina kollegor ger du stöd och omsorg i olika livssituationer och det vi gör har betydelse för människor varje dag.

Som anhörigkonsulent har du i uppdrag att planera och genomföra stödsamtal till anhöriga, ge vägledning och lotsa vidare till olika instanser samt vägleda i olika frågor inom anhörigstöd. Du planerar och är samtalsledare i anhöriggrupper, ger information om anhörigstöd samt medverkar för fortsatt utveckling av anhörigstöd. Du arbetar i nära samarbete med anhöriga, intresseorganisationer och andra lämpliga samarbetspartners.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:
- har en akademisk examen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
- har erfarenhet från verksamhetsområdet
Erfarenhet av samtalsmetodik samt arbete med anhörigstöd är meriterande.

Vi tror att du är kommunikativ och lyhörd med en god pedagogisk förmåga och har lätt för att skapa och upprätthålla goda relationer. Du har en god administrativ förmåga och är strukturerad, vilket innebär att du kan planera, organisera och prioritera på ett effektivt sätt. Du har lätt för att samarbeta med andra likaväl som du kan arbeta självständigt.
Som person är du stabil, förtroendeingivande och har ett stort mått av personlig mognad.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.




ÖVRIGT
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.

Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna-Karin Gruffman-Arne
0585-487 85
Maria Hällsten
0585- 487 78
Karolina Söderberg
0585-487 83
Enhetschef, Hemvården Anna-Karin Gruffman-Arne
0585-487 85
Enhetschef, Linden Carina Eriksson
0585-488 16
Tf Förvaltningschef/tf enhetschef LSS/Socialpsykia Henrik Westerling
0585-489 43
Enhetschef, Oxelgården Olof Björkdahl
0585-488 80
Kommunal Lekeberg
0585-488 03
Förvaltningschef Carina Nilsson
0585-487 43
Nås via växeln Fackliga organisationer
0585-487 00

Sammanfattning

Besöksadress

71681 Fjugesta
None

Postadress

None
Fjugesta, 71681

Liknande jobb


Anhörigkonsulent sökes - gör skillnad, varje dag!

Anhörigkonsulent sökes - gör skillnad, varje dag!

8 mars 2024

Anhörigstödjare semestervikariat

Anhörigstödjare semestervikariat

12 februari 2024

13 november 2023

Anhörigsamordnare

Anhörigsamordnare

10 november 2023