Ansvarig för Leverantörsreskontran till trivsamt bolag i city

Ansvarig för Leverantörsreskontran till trivsamt bolag i city

Arbetsbeskrivning

Trivs du med att ta ansvar och se till att processer och rutiner för leverantörsreskontran utvecklas och följs? Vill du dessutom jobba på ett trivsamt företag i city? Då har vi på SJR din nästa tjänst!

I detta uppdrag är du anställd av oss på SJR de första 6 månaderna och därefter går du över till kunden och blir anställd hos dem. I tjänsten kommer du att se till att leverantörsfakturorna kommer in korrekt till kunden, ser till att fakturorna på ett effektivt sätt flödar genom kundens system och att de även betalas och attesteras rätt.

Arbetsuppgifter;
I denna tjänst kommer du att hantera och ansvara för leverantörsreskontran självständigt. Detta innebär b.la;
- Dagligen utföra och ansvara för hantering av inkommande leverantörsfakturor
- Skicka betalningsfiler till bank och kräva återbetalning av kreditfakturor
- Boka in och utbetalningar
- Månadsbokslut, boka upplupet, avstämningar
- Administrerar ny leverantörer & leverantörsavtal
- Håller processer och rutiner uppdaterade
- Administratör för relevanta system

I tjänsten ingår ansvar för samtliga av kundens dotterbolag i Norden. Du kommer även vara en drivande person gällande utbildning både internt och externt.

Vem söker vi;
Du har tidigare haft en bred roll inom leverantörsreskontra och har jobbat med detta i några år. Du har jobbat i flera olika ekonomisystem tidigare och har en stor förståelse för hela det ekonomiska flödet och framför allt inom leverantörsreskontran. Då tjänsten innebär mycket kontakt både internt och externt behöver du vara trygg i svenska och engelska språket i både tal och skrift.

För att trivas hos kunden bör du vara driven och nyfiken och ha lätt för att samarbeta med dina övriga kollegor i ekonomigruppen. Du är prestigelös och en problemlösare som är duktig på att prioritera. Du är strukturerad och kommunikativ. Du en hjälpsam kollega som sprider härlig energi omkring dig!

Varmt välkommen med din ansökan

Ansökan;
Uppdraget är start omgående och 6 månader framåt och därefter blir du anställd hos kunden. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.



Titel: Ekonomiassistent

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 september 2020
  • Ansök senast: 14 mars 2021

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024