Apoteket AB söker en 1st line tekniker!

Arbetsbeskrivning

Har du ett stort intresse för IT och brinner för att ge god service till andra människor? Då är detta tjänsten för dig! Apoteket AB söker en supportermedarbetare inom 1st line som ger dig möjligheten att utveckla dina kunskaper inom IT på ett av Sveriges största företag inom sin bransch. Passa på att söka tjänsten redan idag eftersom start är omgående och urvalet sker löpande!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Apoteket ABs räkning en 1st line tekniker till deras IT-avdelning.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Apoteket ABs önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic
Work

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Apoteket AB. Apoteket ABs intention är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

ARBETSUPPGIFTER
Som 1st line support kommer du att hantera ärendeflöden inom IT via telefon samt inkommande ärenden via Apotekets ärendehanteringssystem. Du kommer vara den första kontakten som användaren möter med sitt ärende, och behöver därmed vara lyhörd, ta initiativ och driva arbetet framåt. Du ansvarar för att ge ett professionellt bemötande och engagerar dig i varje enskilt ärende. Du kommer att supporta många olika typer av ärenden inom IT-områden som är tilldelad på dig själv samt resten av arbetsgruppen.

Du kommer till exempel:


* Hantera ärendeflöden via telefon och mail
* Klassificera och registrera ärenden
* Ringa ut till användare för att lösa ärenden som är registrerade hos helpdesk
* Verifiera lösningar med användare
* Återkoppla om status på ärenden till användare


VI SÖKER DIG SOM
Vi söker dig som är en riktig lagspelare och har stort intresse av IT och teknik.
Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom IT och har arbetat ca 1 år med liknande arbetsuppgifter tidigare och nu vill utvecklas i en ny spännande roll.

Som person är du serviceminded, hjälpsam och positiv. Du trivs i en roll där du både jobbar självständigt som grupp och stävar alltid efter att ge förstklassig service. Vidare ser vi att du har en god samarbetsförmåga samt är en problemlösare ut i fingerspetsarna.
Detta är en utmärkt chans för dig som vill få IT-relaterad erfarenhet inför framtiden samt få chans att skapa kontakter inom en större organisation. För rätt person finns goda chanser att snabbt få ökat ansvar hos vår kund och bidra till företagets utveckling samt på sikt bli överrekryterad av kunden.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Arbetstider: Måndag till fredag, mellan 07:00-18:00 beroende på vilket pass man har.


07:00-16:00 ; 08:00-17:00 ;09:00-18:00

Röda dagar och helgdagar är helpdesk bemannad av helgpersonal.


* Lön: Enligt överenskommelse
* Placering: Stockholm
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts04@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar, hör gärna av dig där!


Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet.


* Vårt erbjudande till dig som heltidskonsult hos Academic Work inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef också rabatter och erbjudanden genom vår konsultportal. Läs mer om vårt erbjudande här


SKYDD FÖR DIN PERSONLIGA INTEGRITET
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Apoteket AB Apoteket AB är ett Sveriges största apotekskedja och är även ett av Sveriges starkaste varumärken. De tar ständigt fram nya tjänster och breddar sitt sortiment för att kunna möta sina kunders behov. Nya apotek öppnas där många kunder vill kunna mötas. Apoteket är miljöcertifierade och arbetar ständigt med kvalitetsfrågor. Apoteket IT levererar IT lösningar internt till hela Apoteket AB och driftar och förvaltar samtliga av bolagets IT-system

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Tillsvidare Heltid
  • Publicerat: 11 augusti 2016

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


22 oktober 2020

Service desk Agent

Service desk Agent

22 oktober 2020

22 oktober 2020

21 oktober 2020