Är du vår nya Försäljnings & Driftkonsult?

Är du vår nya Försäljnings & Driftkonsult?

Arbetsbeskrivning

Välkommen att jobba med entreprenörer i världsklass, mitt i en dagligvaruhandels-transformation, för ett av Sveriges starkaste varumärken – ICA!
Beskrivning av verksamheten
Butikskonsult & Verksamhetsstöd tillhör Butik & Försäljning inom ICA Sverige AB och ansvarar för samtliga profiler Maxi, Kvantum, Supermarket och Nära. Vårt uppdrag är att utveckla och leverera produkter och tjänster till butikerna och butiksnära roller med fokus på kundernas behov och butikslönsamhet genom att kombinera kompetens från erfarna butiksmedarbetare med analytiska förmågor & ny teknik. Affärsområdet består av cirka 100 kunniga och engagerade medarbetare och omsätter cirka 100mkr per år.
Det här är ditt blivande jobb
Du kommer att ha en central roll i att vägleda våra ICA-butiker till ökad lönsamhet genom att skapa förutsättningar för effektiv och serviceinriktad butiksdrift. Du kommer jobba med att utbilda/coacha handlare och butiksmedarbetare i hur de använder butiksdatasystemen på ett effektivt sätt. Arbetet genomförs till största del på plats hos och alltid i tät dialog med ICA-butiken.
Du kommer att stötta butikerna med utbildningar inom bland annat AOB, Min Butik och Store Office. Men också genomföra utbildningen ELD - (Effektivt Lönsamhetsarbete med Datorn) och Svinnanalys, vilka ger förutsättningar för butikerna att hitta effektivitet i varuflödet och bättre kunskap om hur de kan sänka sitt synliga och osynliga svinn.
Även andra konsultuppdrag med anknytning till driftsfrågor och butiksdatasystem förekommer. Du håller dig uppdaterad med den senaste systemkunskapen och kan även utveckla utbildningsmaterial vid behov.
Då det är butikernas efterfrågan som skapar vårt behov så kan det bli aktuellt att leverera andra tjänster och utbildningar. I denna tjänst kommer du under hösten att stötta inom utrullningen av vår nya onlineplattform.
Vem är du?
Du behöver ha mycket stor kunskap och förståelse för hur försäljning och lönsamhet i butik hänger ihop. Du har bred erfarenhet av både försäljningsdrivande aktiviteter, effektiv butiksdrift och svinnbekämpning. Du har även stor kunskap i ICAs butiksdatasystem Store Office, AOB och Min Butik.
Du har erfarenhet av att jobba i ledande befattning, i ICA-butik. Det är meriterande med erfarenhet från flera olika butiker/profiler och roller. Har du framgångsrikt drivit arbetsgrupper i projektform är det ett plus.
Som person vill vi att du är en lösningsorienterad lagspelare som tar stort ansvar för ditt arbete, både självständigt och i grupp. Vidare är du nyfiken, initiativrik, noggrann och strukturerad.
Du har också förmågan att identifiera utvecklingspotential och skapa konkreta åtgärder utifrån givet läge.
Som ledare är du lyhörd, tydlig och prestigelös. Du har ett coachande förhållningssätt och du brinner för att skapa förutsättningar för andra att lyckas.
Du har en god pedagogisk förmåga och är trygg i dig själv. Du trivs i rampljuset och med det konsultativa arbetssättet och kan därifrån inspirera och få andra att gå från idé till handling. Du är professionell och har ett förtroendeingivande förhållningssätt!
Vi erbjuder ett gott arbetsklimat med många utvecklingsmöjligheter. Där du kommer ingå i ett regionalt tvärkompetent team med kollegor som har olika typer av bakgrund och kompetensområden.
Jobbet innebär resor och övernattningar inom Sverige och det är därför viktigt att du har både vilja och möjlighet att resa i tjänsten.
B-körkort är ett krav. Möjlighet till tjänstebil finns.
Känner du igen dig? Varmt välkommen med din ansökan!
Placeringsort
Göteborg
Anställningsform
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Provanställning tillämpas.
Kontaktperson
Frågor om tjänsten besvaras av rekryterande chef Thomas Ljungberg, 010-422 01 83, thomas.ljungberg@ica.se
Sista dag för Ansökan
Välkommen med din ansökan (CV och personligt brev) snarast möjligt, dock senast den 29:de maj. Urvalet kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag har passerats.

Vi ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. Vi värnar om goda förutsättningar för ett hållbart arbetsliv för våra medarbetare med god arbetsmiljö och möjlighet till ständig utveckling. Vi tillämpar kompetensbaserad rekrytering. Drogtestning förekommer i samband med vissa av våra rekryteringsprocesser.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Kontaktpersoner på detta företaget

Avdelningschef Peter Högberg
023- 45682
Inside Sales Helen Alvarez
08-734 33 23
Talent Management Annika Westman

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HK FALUN
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 april 2022
  • Ansök senast: 29 maj 2022

Besöksadress

PELLE BERGS BACKE 3
FALUN

Postadress

BOX 1935
FALUN, 79119

Liknande jobb


23 oktober 2023

20 oktober 2023

Mötesbokare

Mötesbokare

20 oktober 2023