Är du vår nya inköpsledare till inköpsavdelningen?

Är du vår nya inköpsledare till inköpsavdelningen?

Arbetsbeskrivning

Vill du ha en bred roll i ett team med många olika kompetenser? Vill du vara delaktig i att utveckla Skövde kommuns inköpsarbete och bidra till förbättring och kvalitetssäkring av de ekonomiska processerna? Gillar du att ha varierade arbetsuppgifter och drivs av nya utmaningar? Då kanske du är den vi söker!

Tjänsten som inköpsledare med fokus på e-handel finns organisatoriskt inom Inköpsenheten under avdelningen ekonomi- och verksamhetsstyrning. Avdelningen är en del av Sektor styrning och verksamhetsstöd och vårt fokus är att göra det möjligt för kommunens andra verksamheter att fokusera på sina huvuduppdrag. Skövde kommun har redan idag ett väl utvecklat inköpsarbete som vi hela tiden strävar efter att förbättra och vi jobbar med att skapar förutsättningar för att alla verksamheter ska utvecklas och uppnå sina mål.

Med ett jobb inom Skövde kommun får du möjlighet att påverka, utvecklas och må bra på jobbet!

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som inköpsledare verkar du både som användarspecialist i kommunens e-handelsverktyg samt som inköpssamordnare för ett eller flera områden. Som användarspecialist arbetar du med inköp i e-handelssystemet. Du har ansvaret för att avropsförfarandet i e-handelssystemet är det mest effektiva och du kommer, tillsammans med leverantörer, driva arbetet med leverantörsanslutningar till systemet. Du är second line-support gällande systemfrågor till verksamheten och även en av dom som utbildar kommunens inköpare.

I inköpssamordningen ingår att utveckla, stötta och samordna verksamheternas inköp inom exempelvis organisatoriska områden eller varuområden. Du bidrar på det sättet aktivt till verksamhetens och inköpsprocessens utveckling.

Du har ansvaret att följa upp, analysera och presentera nyckeltal inom ditt inköpsområde. Att arbeta fram lathundar, guider och annan hjälpdokumentation blir en viktig del av ditt uppdrag.

KVALIFIKATIONER
Du har en akademisk utbildning inom exempelvis ekonomi, inköp eller logistik alternativt annan utbildning som vi bedömer som likvärdig. Du har erfarenhet av arbete med inköp i kvalificerat affärssystem.

Du förstår processtänk och ekonomiska flöden och digitala verktyg är något du tycker är både intressant och roligt. Du är en analytisk person med fallenhet för struktur, du tar initiativ och du driver saker i hamn. Du är kommunikativ och har förmågan att bygga och vårda förtroendefulla relationer.

ÖVRIGT
Jämställda och jämlika verksamheter är väldigt viktigt för oss. Olika bakgrunder och tillhörigheter ser vi som en tillgång. Våra arbetsplatser ska också vara fria från diskriminerande strukturer.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Redovisningschef Annelie Nyman
0500-497397
Processledare inköp Eva Wärnå
0500-498585
Finanscontroller Bas Thijssen
0500-498193

Sammanfattning

Besöksadress

Fredsgatan 4 SKÖVDE
None

Postadress

Fredsgatan 4
SKÖVDE, 54183

Liknande jobb


25 januari 2024

14 januari 2024

Category Sourcing Leader - CAT Layer-glued

Category Sourcing Leader - CAT Layer-glued

12 januari 2024