ARBETA GLOBALT SOM FINANSIELL ANALYTIKER

Arbetsbeskrivning

Nu har du möjligheten att arbeta globalt mot bland annat USA och Asien! Du kommer att spela en avgörande roll för bolaget och arbeta operativt som finansiellt stöd till verksamheten. I din roll ingår du i finansavdelningen i Umeå och arbetar med att bland annat prognostisera, göra uppföljningar och investeringar.


OM TJÄNSTEN:
Academic Work söker för kunds räkning en finansiell analytiker till ett världsledande företag i en bransch som gör skillnad för individen.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos vår kund.

ARBETSUPPGIFTER:
Som finansiell analytiker kommer du att arbeta med att vara ett stöd för organisationen mot produktion och siter i Sverige samt internationellt. Du ingår i finansavdelningen hos vår kund och du kommer att vara ett stöd för verksamheten. I dina arbetsuppgifter består av att göra uppföljningar, prognostisera och arbeta med investeringar. I din roll arbetar du främst operativt och för att uppnå ett korrekt resultat. Det är din kunskap och kompetens som är en viktig länk mellan finansavdelningen i Umeå och anläggningar internationellt.

Du kommer till exempel att:

-Arbeta med resultatuppföljningar

-Lager uppföljning

-Vid bokslut göra reserveringar


VI SÖKER DIG SOM
Är utbildad civilekonom inom finans eller redovisning. Vidare har du minst fyra års arbetslivserfarenhet av en operationell roll inom finans alternativt inom redovisning.

Efterfrågade specifika kompetenser:

-Erfarenhet av att arbeta i ERP-system och Excel

-Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter

Det är meriterande om du har arbetat i ett större bolag och gärna inom en internationell koncern.

Som person är du driven i ditt arbete och du har en god prioriteringsförmåga, vilket är av största vikt i din roll. Eftersom du kommer att ingå i ett team som stödjande funktion och ha ett nära samarbete med interna kontakter, har du en stark positiv inställning samt värdesätter samarbete och kommunikation högt. Du är en beslut- och initiativtagande person som arbetar självständigt inom ditt tilldelade ansvarsområde. Vidare är du ordningsam och har god förmåga att tänka strategiskt och proaktivt i ditt arbete. Då vår kund befinner sig i en internationell miljö behärskar du svenska och engelska mycket väl i tal och skrift så att du kan kommunicera på ett bra sätt internt i verksamheten. För att lyckas i rollen krävs det att du är lyhörd och förutseende för vilka händelser som kan uppstå samt hur detta påverkar tillverkningsenheten du arbetar tillsammans med.


Har du frågor kring tjänsten besvaras dessa på mail [email protected] under kontorstid. Ange gärna annonsid i ditt mail. Skicka in din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

START: Januari

UPPDRAGETS UPPSKATTADE OMFATTNING: Heltid, vikariat mellan januari ? juli 2014

UPPSKATTAD ARBETSTID: Kontorstider

PLATS: Umeå

URVAL: Sker löpande

Ansök idag på www.academicwork.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Camilla Bäckelin
08-56 24 4867
Konsultchef Emelie Johansson

Head of Talent Acquisition Emelie Johansson
031-339 73 21
Konsultchef Louise Grammatikas
031-3523382 0701617310
Consultant Manager Per Nordin
0722459288
Consultant Manager Per Nordin
070- 522 37 91
Konsultchef Catrin Wiberg
0313523372 0701619545
Consultant Manager Maria Sehlstedt
090-200 62 75
Consultant Manager Maria Sehlstedt
090-2006275
Head of Talent Acquisition Emelie Johansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ACADEMIC WORK SWEDEN AB
  • 1 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • 6 månader eller längre/Heltid

Besöksadress

Renmarktstorget 10
UMEÅ

Postadress

Renmarkstorget 10
Umeå, 90326

Liknande jobb


3 juli 2020

3 juli 2020